Jump to content
Sign in to follow this  
tolis1024

Καλησπερα,και Καλως Σας Βρήκα

Recommended Posts

Ειμαι νεος στο χωρο των ενυδρειων και εγω παιδια,εχω παρει ενα ενυδρειο των 30L και περιμενω να στρωθει οπως μου ειπαν για να βαλω και εγω τα ψαρακια!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλώς ήρθες!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλώς ήρθες και καλή διαμονή ! :) Όταν λες περιμένεις να στρωθεί ; :) Αν θέλεις άνοιξε ένα θέμα στα γενικά του γλυκού νερού να συζητήσουμε από εκεί.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλώς ήρθες φίλε μου και καλή διαμονή. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλώς ήρθες φίλε μου :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:welcomeXL:

Share this post


Link to post
Share on other sites

καλως ηρθες!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

καλώς ήρθες!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

καλως ηρθες!! :bigemo_harabe_net-134:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:welcome::welcome::welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:welcome: :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

καλως ηρθες :bigemo_harabe_net-64:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By VforVictory
      Καλησπέρα σε όλους και συγνώμη εκ των προτέρων για το μακροσκελές κείμενο που θα ακολουθήσει.
       
      Προχτές μου έκαναν δώρο χρυσόψαρο σε ένα 5λιτρο "δοχείο" (γιατί ενυδρείο δε το λες). Στο petshop (επισκέφτηκα το ίδιο απ' όπου αγοράστηκε) η ταμπέλα έλεγε "Χρυσόψαρο lemon". Από λίγο που το έψαξα αντιλαμβάνομαι ότι μάλλον μιλάμε για common. Πήγα να ζητήσω επιστροφή του 5λιτρου για να αγοράσω μεγαλύτερο αλλά δε δέχτηκαν. Τελικά, μετά από λίγο διάβασμα, παρήγγειλα ένα 60λιτρο το οποίο θα παραλάβω την Παρασκευή. Είχα σκοπό να βάλω στο 60λιτρο το χρυσόψαρο που μου πήρανε, ένα φυτό και ένα ακόμη χρυσόψαρο μετά από 15 μέρες (σύμφωνα με τις οδηγίες του πετσοπά) γιατί διάβασα ότι είναι κοινωνικά ψάρια και στεναχωριέμαι να το βλέπω μόνο του.  Διαβάζοντας όμως εδώ στο φόρουμ διάφορες συζητήσεις και άρθρα έχω απελπιστεί. Ούτε τον χώρο ούτε την οικονομική δυνατότητα έχω για ένα ενυδρείο 100-120 λίτρων αλλά δε θέλω να βασανίζεται και το χρυσόψαρο μου. Θέλω τις συμβουλές σας.. Τι θα ήταν καλύτερο να κάνω? Βοηθήστε την απελπισμένη :/
       
      Υ.Γ. Αντιλαμβάνομαι οτι μπορεί να είναι χιλιοσυζητημένο το θέμα και ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων. Παραπέμψτε με σε αρχεία αν πιστεύετε ότι θα καλυφθώ.
    • By Kakaos21
      Καλησπερα εχω παρει δωρο custom ενυδρειο 283 λιτρα περιπου και θελω καθοδηγηση πως να το στησω τι καπακι να βαλω απο πανω,τι υποστρωμα να βαλω,φυτα κτλ κτλ, τι φιλτρο,πως να βαλω το CO2 κτλ κτλ.ξεκιναω απο το μηδεν παιδια δεν χρειαζομαι την ενυδριακη σας παιδεια ευχαριστω
    • By Dynamite
      Καλησπερα σε ολους τους συνχομπιστες σημερα μετα απο 1,5 μηνα που τρεχει το ενυδρειο (110λ φυτεμενο με guppies) καθως εκανα τον προγραμματισμενο καθαρισμο των σφουγγαριων του φιλτρου παρατηρησα οτι πρωτη φορα το ενυδρειο ειχε μια μυρωδια ψαριλας , οχι αφορητη αλλα μπορουσες να την καταλαβεις ..Αλλαγες νερου κανω ανα 10 μερες 30% δεν εχω αμμωνια ph= 7.8 Νο2 = 0 GΗ=10d No3 = 0 εως 10 και ΚΗ= 10-15 d , η αλλαγες του νερου γινονται με νερο βρυσης το οποιο βελτιωνεται με Sera Aquatan  γενικα ειμαι αρχαριος και δεν εχω αποκτησει ακομα ολα τα βελτιωτικα που θα ηθελα (δλδ αναλυτικα τεστ νερου και καποιο καλυτερο water conditioner )ακομα χρησιμοποιω βιταμινες Aquili 2 φορες την βδομαδα καθως και λιπασμα Seachem Flourish .Θα επρεπε να ανησυχω ? η ειναι κατι φυσιολογικο αυτη η μυρωδια ?
    • By Lobbie
      Γενική κατηγορία ενυδρείου
      Κοινωνικό

      Γενικές Πληροφορίες
      Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ): 60x25x40
      Συνολικά Λίτρα:56
      Sump (λίτρα):50

      Οργανισμοί
      Φυτά:-
      Ψάρια: 2 Melanotaenia praecox, 1Pterophyllum scalare,  2 Χρυσόψαρα, 2 Xiphophorus Helleri, 1 Sahyadria denisonii (roseline barb)
       

      Άλλα είδη:

      Διακοσμητικά υλικά
      Φόντο: -
      Πέτρες: Ναι
      Ξύλα: Προς το παρων όχι αλλά θα προσθέσω αφαιρόντας τα πλαστικά
      Άλλα διακοσμητικά : Διαφορά πλαστικά φυτά
      Υπόστρωμα: Χαλίκι ( Σκέφτομαι να προσθέσω και άμμο σε κάποια σημεία)
      Βυθός: 

      Φωτισμός
      Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος):15watt αυτήν που είχε το ενυδρείο.
      Διάρκεια φωτισμού:8 ώρες

      Υποστήριξη οργανισμών 
      Φίλτρανση:  Eco-filter 300lt/h
      Θέρμανση/ Ψύξη:  50watt θερμαντήρας
      Λίπανση:-
      Παροχή CO2:-
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:-
      Διατροφή: Tetra


      Παράμετροι
      pH: 7 (νερό βρύσης )
      Γενική σκληρότητα (GH): -
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ):-
      Αμμωνία (ΝΗ3): -
      Νιτρώδη (ΝΟ2): -
      Νιτρικά (ΝΟ3):-
      Φωσφορικά (PΟ4):-
      Μέση Θερμοκρασία (°C):24-27

      Συντήρηση
      Αλλαγές νερού: 60% ανα 15 μέρες
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα: Στρώσιμο με αντιχλώριο και βιολογία απο pet shop για 20 μέρες και μετά πρόσθεσα τα δυο χρυσόψαρα.
      Το ενυδρείο δουλεύει κοντά στους 4-5 μήνες.

      Αρχικά έστω και αργά συνειδητοποίησα ότι έπεσα και εγώ θύμα των petshop λόγω αμάθειας.  Δλδ ξέρω ότι δεν ταιριάζουν τα ψάρια μεταξύ τους και ότι υπάρχει υψηλη ιχθυοφόρτωση για τα λίτρα του ενυδρείου.Επίσης κάποια ψάρια πρέπει να είναι κοπάδι πράγμα που δεν με ενημέρωσαν και το ανακάλυψα ψάχνοντας ατέλειωτες ώρες πληροφορίες σχετικά με τα ψάρια. Το ίδιο ισχύει και για τις απαιτήσεις νερού και λίτρων για τα ψάρια κατάλαβα ότι δεν ταιριάζουν. Θα ήθελα να μου προτείνεται διορθώσεις στα προβλήματα που ΘΑ παρουσιαστούν. Προς το παρόν τα βλέπω μια χαρά  κινητικά αλλά λόγω απειρίας δεν ξέρω αν είναι στρεσαρισμένα. Το μόνο που είχα διακρίνει ήταν το roseline barb ήταν υποτονικό και σχετικά ακούνητο ( πραγματάκι ασυνήθιστο για αυτά διότι ξέρω ότι είναι δεινοί κολυμβητές ) αλλά μετά απο 2-3 μέρες προσαρμογής φαινόνταν πιο κινητικό.  
       




    • By Adiabroxos
      Καλησπέρα σας,
       
      Πρόσφατα (πριν κανα 2μηνο) αγόρασα από φίλο, ένα ενυδρείο JUWEL στα 1.20 με κυρτό μπροστινό τζάμι.
      Παλαιότερα συντηρούσα ενυδρείο με 3 χελώνες (red eared) αλλά λόγου αυξημένου κόστους και επειδή έφτασε η στιγμή που ήθελε αναβάθμιση η όλη εγκατάσταση (το ίδιο το ενυδρείο ήθελε αλλαγή και μαζί μ' αυτό και όλα τα συνοδευτικά) το παράτησα το άθλημα..
       
      Ερχόμαστε στο σήμερα, όπου βρήκα σε καλή προσφορά - απ' τον φίλο μου- το ενυδρείο και το φίλτρο EHEIM 230V/20W συν αρκετά συνοδευτικά και είπα να ξαναμπώ στην ομάδα!! 
       
      Στο συνολικό στήσιμο βοήθησε και ένας φίλος-μέλος εδώ της ομάδας - Marou - όπου καταλήξαμε να δημιουργήσουμε ένα αφρικανικό!
      Από μέλος επίσης της εδώ ομάδας, προμηθευτήκα τα 3 πρώτα malawi! 
       
      Αυτή τη στιγμή, το ενυδρείο τρέχει σχεδόν 2 βδομάδες και τα ψάρια φαίνεται να έχουν βρει το ρυθμό τους. 
       
      Μαζί με τους χαιρετισμούς μου, θα ήθελα να με διαφωτίσετε για το που είναι τα καλύτερα thread για να εκφράζω τις απορίες μου όπως επίσης και τα thread για να μοιραστώ μαζί σας τις πρώτες φωτογραφίες ψαριών και στησίματος ενυδρείου.
       
      Ευχαριστώ
       
    • By nikoloutso
      Γεια σας και πάλι φίλοι μου.
      Ανοιξα ένα θέμα που με απασχόλησε πολυ!!!
      Ας το θέσουμε λοιπόν:

      Πηρα χθές ένα βαρελάκι μπορντοροδοκανελοκόκκινο με μαυρο καπάκι... αυτο που κρατανε τις ελιες... ειδικό για τροφήμα 110λιτρων.
      Με τη βοηθεια αυτού θα κανω αλλαγες.

      Οπότε από εξοπλίσμο έχω:
      1. Βαρελακι (max 110λτρ)
      2. Αντλια (1,8m) - Κυκλοφορητη 1100λτρ/ώρα
      3. Αντιχλώριο
      4. Βακτήρια
      5. θερμοστατη (θα βαλω τον juwel του RIO125)
      6. Ηλεκτρονικο θερμόμετρο.

      Ποιος τρόπος ενδείκνυται για τις αλλαγες???
      Ποσες μερες πρεπει να γυρνάει το νερό για να ειναι ετοιμο εντελώς??
      Ποτε ρίχνω τα βακτήρια και που?? (Ενυδρειο? Φιλτρο? Βαρελάκι?)
      Αν το νερό γυρναει μέρες, ουτως ώστε να χρειαστώ και συμπλήρωμα, ποσες μερες max??
      Δε "χαλαει"??Δε μουχλίαζει??

      Σημειωση:
      Δεν αναφερω ph για να μπορει να διαβαστεί από όλους του γλυκου.
      Θέλω να αναφερεται και τον τρόπο αυξησης ή μεωσης του ph στην προετοιμασια!!!
    • By delta66
      Θα έχετε ακούσει οι περισσότεροι για αλλαγή νερού με νερό ίδιων συνθηκών με του ενυδρείου.
      Ακόμα και τα πιο ανθεκτικά ειδη ψαριών χρειάζονται τέτοιες αλλαγές.
      Το ότι επιβιώνουν με λάθος διαδικασία αλλαγής νερού, δεν σημαίνει οτι διαβίωνουν και με τον καλύτερο τρόπο.
      Φυσικά αυτά τα λάθη έχουν πάντα επιπτώσεις με "ηπιότερη" φαινομενικά επίπτωση, τη μείωση του προσδόκιμου ζωής τους (δηλαδή ζουν λιγότερο απ'ότι θα μπορούσαν).

      Μία παράμετρος που πρέπει να ειναι ίδια στο νερό της αλλαγής ειναι η οξύτητα (εκτός της σκληρότητας και της θερμοκρασίας).
      Αν υποθέσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με την ευκολότερη των περιπτώσεων, δηλαδή ενυδρείο που λειτουργεί με νερό δικτύου, ανεπεξέργαστο με άλλες ουσίες (πχ τύρφη κλπ) που εκεί γίνονται πιό πολύπλοκα ακόμα τα πράγματα.
      Λογικά θα σκεφτούμε νερό βρύσης έχει το ενυδρείο, νερό βρύσης θα του βαλω και εγώ, συμπέρασμα: ιδιο θα είναι και με λιγο αντιχλώριο που δρα σε δευτερόλεπτα θα είναι όλα εντάξει.
      Λάθος.

      Το νερό βρύσης που περνά μέσω των σωλήνων του δικτύου στον καταναλωτή γίνεται αναερόβιο (υστερεί σε οξυγόνο) και αυτό μπορεί να είναι ένα σοβαρό πρόβλημα όταν προστίθεται άμεσα στα ενυδρεία.
      Χωρίς οξυγόνο και με τη συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα στο νερό, το νερό γίνεται πιό όξινο και τοξικό από ότι είναι πριν περάσει στο δίκτυο.
      Όταν το νερό βγαίνει από τη βρύση αρχίζει αμέσως να απελευθερώνει το διοξείδιο του άνθρακα στον αέρα, και να παίρνει το οξυγόνο από τον αέρα (ανταλλαγή αερίων).
      Αυτή η διαδικασία προκαλεί τη γρήγορη μεταβολή του pH (οξύτητα/αλκαλικότητα) στο νερό, μεταξύ των πιό υψηλών και χαμηλότερων επιπέδων οξύτητας και αλκαλικότητας.
      Εάν ζούν ψάρια (και άλλα υδρόβια ζώα) σε αυτό το νερό με τη γρήγορη μεταβολή πάνω-κάτω του pH, τα ψάρια (και τα άλλα υδρόβια ζώα) θα πάθουν σοκ και πιθανόν ανάλογα τη διαφορά της οξύτητας χάσουν και τη ζωή τους άμεσα ή τουλάχιστον θα στρεσαριστούν τόσο που θα αποδυναμωθεί το ανοσοποιητικό τους σύστημα με αποτέλεσμα να είναι ευάλωτα στις ασθένειες και τα παράσιτα που πάντα υποβόσκουν στο περιβάλλον τους αλλα δεν εκδηλώνονται μέχρι να τους δωθεί η ευκαιρία.

      Μπορεί να πάρει ώρες μέχρι το νερό να σταθεροποιεί στο φυσικό επίπεδο του pH του.
      Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ακόμη και μια αλλαγή 0,1 pH, είναι μια σοβαρή αλλαγή στο pH και επιδρά στα ψάρια και στα υδρόβια ασπόνδυλα (όπως τα σαλιγκάρια, οι γαρίδες κλπ), επειδή διπλασιάζει την αλκαλικότητα ή την οξύτητα του νερού.
      Η κλίμακα μέτρησης είναι λογαριθμική, έτσι μια διαφορά pH 1 βαθμού, πχ από 6.0 σε 7.0, κανει το νερό 10 φορές πιό αλκαλικό, και 100 φορές πιό αλκαλικό από 6.0 σε 8.0. Μια αλλαγή pH πανω απο 0,2 βαθμούς ανά 24ωρο, μπορεί να δημιουργήσει θεμα για την ασφαλή διατήρηση των ψαριών και των υδρόβιων ασπόνδυλων.

      Συμπέρασμα : το νερό δεν πρέπει να μπαίνει από τη βρύση στο ενυδρείο χωρίς να μείνει μερικές ώρες σε δοχείο που αερίζεται αλλά είναι και προστατευμένο απο σκόνες κλπ (πχ να σκεπάζεται με ένα τούλι).
      Ακόμα καλύτερα θα ήταν αν υπήρχε και ένας μικρός κυκλοφορητής μεσα, για να κινείται το νερό αφού αν μείνει περισσότερο απο μερικές ώρες ακίνητο θα αρχίσουν να εμφανίζονται άλλα προβληματα.
      (Και φυσικά ενας θερμαντήρας για το χειμώνα, που πρέπει να προσέχουμε όμως να μην ακουμπάει στο δοχείο).

      Γιά όσους δεν θέλουν να χάσουν ούτε μέρα από την παρέα των αγαπημένων τους υδρόβιων οργανισμών.

       
    • By Aquazone Team
      Καθιστώντας το νερό της βρύσης κατάλληλο για το ενυδρείο

      ("Making Tap Water Safe for the Aquarium" από "aquariumadvice.com")
      Μετάφραση: Βαρκαρόλης Γιώργος



      Στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα, το μολυσμένο πόσιμο νερό εξακολουθεί να προκαλεί συχνές και θανατηφόρες επιδημίες χολέρας, τυφοειδούς πυρετού, δυσεντερίας και γαστρεντερίτιδας. Καθώς οι φορείς της δημόσιας υγείας άρχισαν να κατανοούν καλύτερα τη σχέση μεταξύ των μικροοργανισμών και των ανθρώπινων ασθενειών, η απολύμανση της τοπικής υδροδότησης έγινε όλο και πιο συχνή. Το 1908, το Jersey City του New Jersey έγινε η πρώτη πόλη των ΗΠΑ που απολύμαινε το νερό ύδρευσης υποχλωριώδες νάτριο (NaClO)(χλωρίνη). Σύντομα και άλλες πόλεις το εφήρμοσαν και μέσα σε 30 χρόνια, οι νόσοι των υδάτων είχαν ουσιαστικά εξαλειφθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες.

      Χλώριο – Το πόσιμο νερό είναι συνήθως χλωριωμένο με την προσθήκη αέριου χλωρίου (Cl2) ή με διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου (NaClO) (χλωρίνη). Αυτές οι χημικές ουσίες αντιδρούν με το νερό (pH <7,5) για την παραγωγή υποχλωριώδους οξέος (HClO), ένα πολύ ισχυρό απολυμαντικό.

      Χλωρίωση χρησιμοποιώντας αέριο χλώριο: Cl2 + H2O ↔ HClO + HCl
      Χλωρίωση χρησιμοποιώντας υποχλωριώδες νάτριο: NaClO + H2O ↔ HClO + NaOH

      Χλώριο και υποχλωριώδες νάτριο είναι σχετικά φθηνά και πολύ πιο αποτελεσματικά κατά των μικροοργανισμών. Παρέχουν επίσης καλή διαρκή προστασία από την δευτερογενή μόλυνση που ενδέχεται να προκύψει αφού το νερό έχει εγκαταλείψει τη μονάδα επεξεργασίας λυμάτων. Ωστόσο, το HClO είναι ασταθές σε νερό και αντιδρά με οργανικές ενώσεις που διαλύονται παράγοντας δυνητικά επιβλαβή υποπροϊόντα.

      Χλωραμίνη - Ενώ οι περισσότερες εταιρίες παροχής νερού στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν αέριο χλώριο ή υποχλωριώδες νάτριο ως κύριο απολυμαντικό, ένας αυξανόμενος αριθμός εταιριών χρησιμοποιεί επίσης χλωραμίνη (NH2Cl). Η χλωραμίνη σχηματίζεται από μια αντίδραση μεταξύ υποχλωριώδους οξέος και αμμωνίας σε χλωριωμένο νερό.

      Σχηματισμός χλωραμίνης: NH3 + HClO ↔ NH2Cl + H2O

      Αν και η χλωραμίνη είναι ασθενέστερο απολυμαντικό από το HClO, είναι πολύ πιο σταθερή στο νερό και προσφέρει την καλύτερη διαρκή προστασία. Επίσης, δεν δημιουργεί τόσο επιβλαβή οργανικά υποπροϊόντα.

      Τοξικότητα του χλωρίου και χλωραμίνης - Το 1998, οι συντάκτες του περιοδικού Life αναγνωρίζουν τη χλωρίωση ως «ίσως τη πιο σημαντική πρόοδο της χιλιετίας για τη δημόσια υγεία», αλλά τα ψάρια και τα ασπόνδυλα των ενυδρείων πιθανότατα κουνούσαν το κεφάλι, κεραίες, και πλοκάμια σε ένδειξη διαφωνίας.

      Η αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας απαιτεί τουλάχιστον 0,2 ppm συνολικού χλωρίου στο νερό της βρύσης - μια συγκέντρωση, που αναμφισβήτητα είναι τοξική για τα ψάρια και τα ασπόνδυλα. Ως διαβρωτικό και χημικά δραστικό, το χλώριο προκαλεί μόνιμες βλάβες στον ιστό των βραγχίων. Ακόμη και σε πολύ χαμηλές συγκεντρώσεις, προκαλεί συσσωρευτικά μείωση της λειτουρικότητας των βραγχίων και χρόνιο αναπνευστικό στρες. Η δηλητηρίαση από χλώριο μοιάζει με δηλητηρίαση από αμμωνία - λήθαργος, κόκκινα εγκαύματα στα βράγχια, και ταχύς θάνατος. Όπως και η αμμωνίας, το χλωρίου θα πρέπει να αποτοξικοποιείται ή να απομακρύνεται από τη στήλη νερού, στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

      Η χλωραμίνη δεν είναι λιγότερο τοξική για τους υδρόβιους οργανισμούς από το χλώριο. Περνάει μέσω των βραγχίων στο αίμα, όπου και μεώνει την ικανότητας της αιμοσφαιρίνης να μεταφέρει το ζωτικό οξυγόνο. Με αυτόν τον τρόπο, η δηλητηρίαση από χλωραμίνη, μοιάζει με τη δηλητηρίαση από νιτρώδη. Τα ψάρια που εκτίθενται σε χλωραμίνη, εμφανίζουν λήθαργο, άσθμα, βαριά και γρήγορη αναπνοή.

      Το απολυμαντικά του νερό της βρύσης αποτελούν επίσης απειλή για τα νιτροποιητικά βακτήρια που κατοικούν στο βιολογικό φίλτρο του ενυδρείου. Ορισμένα είδη βακτηρίων των ομάδων Nitrosomonas και Nitrosospira μπορεί να είναι ανθεκτικά στη χλωραμίνη, αλλά είναι πολύ ευαίσθητα στο ελεύθερο χλώριο.

      Αποχλωρίωση με γήρανση - Ευτυχώς, είναι αρκετά εύκολο να απαλλαγεί το νερό της βρύσης από τα υπολειπόμενα (διαρκή) απολυμαντικά. Το χλώριο, με χρόνο ημιζωής στο νερό 1-5 ώρες, μπορεί να απομακρυνθεί απλά με βρασμό ή με αποθήκευση του νερού της βρύσης μέσα σε μια νύχτα σε ένα ευρύ ανοιχτό δοχείο. Το ηλιακό φως και ο αερισμός θα επιταχύνουν την εξάτμιση του χλωρίου. Η αυξημένη σταθερότητα της χλωραμίνης, με χρόνο ημιζωής πάνω από 12 ημέρες, κάνει την παθητική αυτή μέθοδο απομάκρυνσης μη πρακτική.

      Πλεονεκτήματα: δεν υπάρχει κόστος, ευκολία
      Μειονεκτήματα: απαιτεί χρόνο, απαιτεί αρκετά μεγάλο δοχείο αποθήκευσης, αναποτελεσματική κατά της χλωραμίνης.

      Αποχλωρίωση με άνθρακα - Καταλυτικός ενεργός άνθρακας που βρίσκεται σε πολλά συστήματα RO / DI, αποτοξικοποιεί το χλώρίο, αλλά η αποτελεσματικότητά του εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα ροής, τον όγκο του υλικού, το πόσο «φρέσκο» είναι το υλικό

      Η απομάκρυνση του χλωρίου με άνθρακα: C + 2HClO ↔ CO 2 + 2H + + 2 Cl -

      Πλεονεκτήματα: ευκολία
      Μειονεκτήματα: ακριβό, ο άνθρακας θα πρέπει να αντικαθίσταται συχνά

      Αποχλωρίωση με εμπορικά προϊόντα – Τα περισσότερα εμπορικά αποχλωριοτικά διαλύματα περιέχουν θειοθειικό νάτριο (Na2S2O3) και μετατρέπουν τα Cl2 και HOCl σε αβλαβές τετραθειονικό νάτριο (Na2S4O6) και χλωριούχο νάτριο (NaCl).

      2 Na2S2O3 + Cl2 ↔ Na2S4O6 + 2 NaCl 2

      2Na2S2O3 + HClO ↔ Na2S4O6 + NaCl + NaOH

      Ορισμένα αποχλωριοτικά χρησιμοποιούν εναλλακτικά όξινο θειώδες νάτριο (NaHSO3) ή θειώδες νάτριο (Na2SO3).

      NaHSO3 + HClO ↔ NaHSO4 + HCl

      Na2SO3 + HClO ↔ Na2SO4 + HCl

      Δεδομένου ότι αυτές οι αντιδράσεις γίνονται ακαριαία, το αποχλωριοτικό δεν χρειάζεται να αναμειγνύεται με νερό της βρύσης πριν από την προσθήκη του στο ενυδρείο, μπορεί απλά να προστεθεί αφού συμπληρωθεί στο ενυδρείο το νερό της αλλαγής.

      Ερωτήματα προκύπτουν συχνά σχετικά με το αν το σύνολο της δεξαμενής ή μόνο η ποσότητα του νερού που προστίθεται θα πρέπει να δέχονται αποχλωριοτικό. Οι οδηγίες των προιόντων αυτών, συνήθως υποδεικνύουν ότι μόνο το νεό ποσό του νερού που προστίθεται θα πρέπει να αποχλωριώνεται. Διπλάσια δοσολογία δεν εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, μπορεί όμως να είναι απαραίτητη σε περιοχές όπου η συγκέντρωση του χλωρίου είναι ιδιαίτερα υψηλή. Ως προληπτικό μέτρο, προσωπικά πάντα χρησιμοποιώ διπλή δόση. Θα πρέπει να γνωρίζετε πως κάποια προϊόντα περιέχουν ενισχυτικό πολτό για την βλέννα των ψαριών που μπορεί να προκαλέσει αφρώδες νερό σε μεγάλη υπερδοσολογία. Διαφορετικά τα αποχλωριοτικά άλατα είναι τόσο αραιά, αδρανή και αβλαβή που δεν θα προκαλέσουν προβλήματα ακόμα και σε υπερβολική δόση.

      Μια πολύ σημαντική σημείωση θα πρέπει να γίνει εάν υπάρχουν χλωραμίνες. Το θειοθειικό νάτριο (Na2S2O3) θα εξουδετερώσει το κομμάτι του χλωρίου της χλωραμίνης. Ωστόσο, η ελεύθερη αμμωνία που απελευθερώνεται στην αντίδραση αυτή δημιουργεί ένα προφανές πρόβλημα, δεδομένου ότι η αμμωνία σε μικρές ποσότητες είναι τοξική για τη ζωή του ενυδρείου. Θα ήταν πολύ καλύτερο να χρησιμοποιούν ειδικά προϊόντα που εγγυώνται την ασφαλή αφαίρεση της χλωραμίνης.

      Na2S2O3 + 4NH2Cl + 5H2O ↔ Na2SO4 + 2H+ + 4HCl + 4NH3

      Πλεονεκτήματα: σχετικά φτηνό, τα προϊόντα μπορούν επίσης να αφαιρέσουν τα τοξικά βαρέα μέταλλα (ελέγξτε την ετικέτα)
      Μειονεκτήματα: καταστρέφει την χλωραμίνη, αλλά δημιουργεί εξίσου τοξική αμμωνία

      Αποχλωρίωση / Αποχλωραμίνωση με εμπορικά προϊόντα - Είναι σημαντικό να ελεγχθεί η ετικέτα του βελτιωτικού νερού για να επιβεβαιώσετε ότι αποτοξικοποιεί τις χλωραμίνες καθώς και το χλώριο. Τα προϊόντα αυτά συνήθως περιέχουν HOCH2SO3Na (sodium hydroxymethanesulfonate) καθώς διασπά την χλωραμίνη και αποτοξικοποιεί τόσο το χλώριο όσο και την αμμωνία. Το aminomethanesulfonate (H2NCH2SO3Na) που προκύπτει είναι μη τοξικό και συνήθως καταναλώνεται από τα νιτροποιητικά βακτήρια στο βιολογικό φίλτρο..

      NH2Cl + HOCH2SO3Na ↔ H2NCH2SO3Na + HClO

      HClO + HOCH2SO3Na ↔ H2NCH2SO4Na + HCl

      NH3 + HOCH2SO3Na ↔ H2NCH2SO3Na + H2O

      Θετικά: σχετικά φτηνό, τα προϊόντα μπορούν επίσης να αφαιρέσετε τα τοξικά μέταλλα (ελέγξτε την ετικέτα)
      Αρνητικά: κανένα

      Συμπέρασμα: Λαμβάνοντας υπόψη την τοξικότητα του χλωρίου και της χλωραμίνης που βρίσκονται στο νερό της βρύσης όπως και το ευρύ φάσμα των σχετικά φθηνών προϊόντων που διατίθενται για την αφαίρεσή τους, δεν υπάρχει λόγος να μην χρησιμοποιηθεί αποχλωριοτικό σε κάθε αλλαγή νερού. Για μια άριστη επισκόπηση των πολλών εμπορικών βελτιωτικών νερού, βλέπε http://www.thetropicaltank.co.uk/rev-cond.htm




      References

      Hall, E.L. and A.M. Dietrich. 2000. A brief history of drinking water. Opflow, 26(6).

      Lindsay, L. 2004. Tech Brief : Chlorination. On Tap. 4(2).

      Friedman R (ed.). 1998. The Life Millennium: The 100 Most Important Events and People of the Past 1000 Years. Time-Life Books, New York.

      Jolley, R.L. and J.H. Carpenter. 1983. A review of the chemistry and environmental fate
      of reactive oxidant species in chlorinated water. In: Water Chlorination: Environmental
      Impact and Health Effects, Vol. 4, R.L. Jolley et al., Ed. Ann Arbor Science, Ann Arbor,
      MI. p. 3-47.

      Clark, R.M. and M. Sivaganesan. 2002. Predicting Chlorine Residuals in Drinking Water: Second Order Model. J. Water Resour. Plng. and Mgmt., 128(2):152-161 .

      Vikesland P.J., Ozekin, K., and R.L. Valentine. 2001. Monochloramine decay in model and distribution system waters. Water Res. 35(7):1766-76.

      Cunliffe, D.A. 1991. Bacterial Nitrification in Chloraminated Water Supplies. Applied and Environmental Microbiology. 57(11): 3399-3402 ριβαλλοντική Μικροβιολογία. 57(11): 3399-3402 57 (11): 3399-3402





      Το παρόν αποτελεί μεταφρασμένη αναδημοσίευση του άρθρου: Making Tap Water Safe for the Aquarium

      Ευχαριστούμε θερμά την ιστοσελίδα www.aquariumadvice.com που μας επέτρεψε την χρήση του κειμένου.

      Το πρωτότυπο μπορείτε να το δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.aquariumadvice.com/articles/art...rium/Page1.html
    • By Aquazone Team
      Η Συντήρηση του ενυδρείου
      των Τ. Καρπίδα, Β. Κεσκεμπέ, Σ. Χαλικιά


      ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΝΥΔΡΕΙΟΥ
      Όλα τα ενυδρεία μετά από τους 2 πρώτους μήνες λειτουργίας τους και για την υπόλοιπη ζωή τους χρειάζονται κάποια περιποίηση για να μπορούν να λειτουργούν σε ικανοποιητικό επίπεδο σύμφωνα με τις απαιτήσεις των ψαριών και το προσωπικό μας γούστο.

      Αναλόγως τα φίλτρα, τον τύπο των ψαριών, το μέγεθος και την ιχθυοφόρτηση που έχουμε στο ενυδρείο, πρέπει να προσαρμόσουμε τους χειρισμούς μας για τη συντήρηση του ενυδρείου.
      Το άρθρο αυτό δεν γράφτηκε για τις ιδιαίτερες περιπτώσεις που χρειάζονται κάποια είδη ψαριών ( άλλωστε αυτοί που έχουν τέτοια ενυδρεία έχουν φροντίσει να ενημερωθούν σχετικά από πριν) αλλά γενικά για ένα κοινόβιο ενυδρείο στα χέρια ενός σχετικά αρχάριου .

      Κατ αρχήν θα πρέπει να προσέχουμε πολύ τη ποσότητα των ψαριών το μέγεθος των ψαριών (υπολογίζουμε και το τελικό τους μέγεθος και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους ) σε σχέση με το μέγεθος του ενυδρείου μας και των φίλτρων που διαθέτουμε .
      Δεύτερον θα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στη ποσότητα της τροφής που δίνουμε στα ψάρια . Όσο περισσότερη τροφή τόσο πιο γρήγορα λερώνονται τα φίλτρα .Το τραγικό για τα ψάρια και τα φίλτρα είναι η τροφή να μην καταναλώνεται από τα ψάρια και να τη τραβάει το φίλτρο η να πέφτει στο πυθμένα με αποτέλεσμα σαπίζει .

      Τα πιο πάνω μας καθορίζουν πόσο συχνά θα πρέπει να γίνεται η συντήρηση του ενυδρείου μας .
      Για να μπορέσουμε να συντηρήσουμε ένα ενυδρείο θα πρέπει να κατανοήσουμε σε γενικές γραμμές από τι πάσχει ένα ενυδρείο .
      Το ενυδρείο πάσχει από τα οργανικά απόβλητα των ψαριών σε στερεά μορφή ,από τα σάπια φύλλα αν έχουμε ζωντανά φυτά ,από τη συσσώρευση του ΝΟ3 και ΡΟ4 και από την άλγη που πιάνει σε διάφορες επιφάνειες του ενυδρείου .
      Τα οργανικά απόβλητα των ψαριών σε στερεά μορφή υπάρχουν στο πυθμένα του ενυδρείου στο φίλτρο και σε σημεία που δεν έχει κίνηση το νερό .
      Τα σάπια φύλλα τις περισσότερες φορές υπάρχουν πάνω στα φυτά και καμιά φορά όταν έχουν αποκολληθεί από το φυτό στο φίλτρο .

      Η συσσώρευση του ΝΟ3 είναι αποτέλεσμα του κύκλου του αζώτου (ο λόγος που λέμε ότι θέλει 40 ημέρες περίπου να στρώσει το ενυδρείο) που επιβαρύνει την υγεία των ψαριών και τρέφει την άλγη .
      Το ΡΟ4 είναι αποτέλεσμα απευθείας των οργανικών αποβλήτων που έχει σχέση με τη ποιότητα της τροφής .Η άνοδος του ευθύνεται για την υγεία των ψαριών αρνητικά και ευνοεί την ανάπτυξη της άλγης .
      Η πράσινη άλγη κακώς θεωρείται από τους αρχάριους σαν κάτι κακό . Αντιαισθητική ναι. Έχει όμως άλλα πλεονεκτήματα πρώτον είναι φίλτρο δεύτερον εμπλουτίζει με οξυγόνο το νερό και τρίτον τρέφει τα ψάρια .Σε περίπτωση που έχουμε ζωντανά φυτά και έχουν πιάσει άλγη τα φύλλα θα πρέπει να αφαιρεθεί διότι εμποδίζει την ανάπτυξη τους .
      Για άλλου είδους άλγες θα πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τα αίτια και να τις εξοντώσουμε .

      Τέλος θα πρέπει να προσέχουμε να μην έχουμε απότομες διακυμάνσεις στις τιμές του νερού π.χ. θερμοκρασία, pΗ, διότι τα ψάρια στρεσάρονται. Γενικά οι όποιες κινήσεις κάνουμε, όσο προσεκτικά και να τις κάνουμε ,τα ψάρια στρεσάρονται και χάνουν μέρος από τη βλένη τους με αποτέλεσμα να προσβάλλονται από ασθένειες .
      Αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποιούμε αντιχλώριο ακόμα και όταν έχουμε νερό που δεν περιέχει χλώριο η βαρέα μέταλλα.

      Σε κάθε συντήρηση που κάνουμε εκτός από το αντιχλώριο που χρησιμοποιούμε κάνουμε και χρήση σκευασμάτων που έχουν ζωντανά βακτήρια (παρ' όλο που δεν είναι κυριολεκτικά ζωντανά ) είναι απαραίτητη σε νέα τουλάχιστον ενυδρεία .
      Νέο ενυδρείο για μένα είναι ένα ενυδρείο που αλλάζουν συνεχώς οι συνθήκες και τα ψάρια που έχει μέσα .Εδώ πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας ότι αλλαγή στις συνθήκες είναι και όταν κάνουμε χρήση θεραπευτικών σκευασμάτων διότι το ενυδρείο μας επανέρχεται μετά από 3 μήνες από όταν αφαιρέσουμε και τα τελευταία ίχνη από το φάρμακο που χρησιμοποιήσαμε .

      Σε γενικές γραμμές όταν κάνουμε συντήρηση στο ενυδρείο μας προσέχουμε την εύρυθμη λειτουργία του εξοπλισμού του ενυδρείου ,λάμπες, κυκλοφορητές, αεραντλίες, φίλτρα .
      Οι λάμπες να αλλάζονται μια φορά το χρόνο τουλάχιστον διότι καταναλώνουν περισσότερο ρεύμα και αποδίδουν λιγότερο .
      Οι κυκλοφορητές θα πρέπει να είναι καθαροί, διότι καταστρέφονται.
      Οι αεραντλίες αν έχουν προφίλτρο θα πρέπει να το αλλάζουμε μια φορά το χρόνο και οι αερόπετρες (ανάλογα με τη σκληρότητα του νερού) όποτε μειωθεί αισθητά η ροή του αέρα, μη αλλαγή αερόπετρας σημαίνει ότι ζορίζεται η αεραντλία και μπορεί να καταστραφεί η μεμβράνη της, προσοχή μόνο κατά την αφαίρεσή της θα πρέπει να γίνεται εκτός ενυδρείου γιατί υπάρχει περίπτωση να μας διαλυθεί μέσα στο ενυδρείο.
      Στα φίλτρα θα πρέπει να προσέχουμε το βιολογικό μας υλικό όποτε χρειάζεται να το ξεπλένουμε με νερό του ενυδρείου και σε καμία περίπτωση με νερό από την βρύση γιατί χαλάμε την βιολογία του αν τυχόν υπάρχει φθορά θα πρέπει να αλλάξουμε τα υλικά σταδιακά με νέα και όχι όλα συγχρόνως .
      Στα χημικά υλικά φιλτραρίσματος ένας γενικός κανόνας είναι μια μικρή συσκευασία των 500ml κάθε μήνα στα 100 λίτρα νερού των ενυδρείων εκτός αν οι προδιαγραφές του είναι διαφορετικές .

      Τα μηχανικά υλικά φιλτραρίσματος καλό είναι να τα αλλάζουμε η να τα ξεπλένουμε κάθε φορά που ανοίγουμε το φίλτρο .
      Αν υπάρχει υαλοβάμβακας θα πρέπει να αλλάζεται κάθε βδομάδα με νέο.
      Αν έχουμε εξωτερικό φίλτρο προσέχουμε να είναι καθαρή η φτερωτή και μια φορά το χρόνο να καθαρίσουμε τους σωλήνες .
      Σε περίπτωση που έχουμε φίλτρο βυθού προσέχουμε σε κάθε αλλαγή νερού με ένα σιφόνι να περνάμε το βυθό του ενυδρείου. Ως συνήθως δεν μας φτάνει μια αλλαγή νερού για να καθαρίσουμε το βυθό , μεθοδικά όμως μπορούμε σήμερα να κάνουμε ένα μέρος του ενυδρείου μας και την επόμενη ένα άλλο μέρος και ούτω καθ εξής .
      Δηλαδή μετά από 5-6 αλλαγές να επανέλθουμε στο πρώτο σημείο .
      Το καθάρισμα του βυθού με σιφόνι χρειάζεται σε όλα τα ενυδρεία απλά μπορεί να γίνεται και κάθε 2 συντηρήσεις .

      Προσοχή στα εσωτερικά φίλτρα τα περισσότερα που κυκλοφορούν στην αγορά παίρνουν δικά τους υλικά πχ. Σφουγγάρια απλά η εμποτισμένα με κάρβουνο, σε αυτά δεν μπορούμε να βάλουμε ότι υλικό θέλουμε εμείς .Η δε χρήση τους είναι βοηθητική.

      Τα εσωτερικά βιολογικά φίλτρα χωρίζονται σε αυτά που απλά μας παρέχουν ένα χώρο κενό στη μέση που μπορούμε να κάνουμε χρήση όποιου υλικού θέλουμε και αυτά που παίρνουν συγκεκριμένους τύπους υλικών .
      Φυσικά οι αλλαγές νερού πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα που καθορίζονται από τους πιο πάνω παράγοντες και θα πρέπει να είναι της τάξεως του 35% τουλάχιστον κάθε 15 μέρες εφ όσον έχουμε το σωστό αριθμό ψαριών σε σχέση με τα λίτρα και τα φίλτρα του ενυδρείου, εκτός και αν τα τεστ που κάνουμε μας δείξουν κάτι διαφορετικό οπότε θα πρέπει να γίνει έκτακτη επέμβαση .


      ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΥΔΡΕΙΩΝ
      Για να κάνουμε τις αλλαγές νερού θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι κατάλληλα και τα πράγματα που θα χρησιμοποιούμε θα πρέπει να τα έχουμε μόνο γι αυτή την δουλειά και να μην έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ και κυρίως να μην έχει μπει απορρυπαντικό.

      Για τον καθαρισμό θα χρειαστούμε:
      • Έναν κουβά ή μια βαρέλα και κάποια λεκάνη
      • Το αντιχλώριο
      • Ζωντανά βακτήρια
      • Ένα λάστιχο
      • Μια σκούπα βυθού
      • Έναν κυκλοφορητή
      • Μια οδοντόβουρτσα
      • Και ένα σφουγγαρόπανο (γιατί όλοι ξέρουμε τι μπορεί να γίνει αν πέσουν νερά κυρίως όταν δεν μένουμε μόνοι μας)

      Η πρώτη κίνηση που θα πρέπει να κάνουμε είναι να φτιάξουμε το νερό που είναι για την αλλαγή με το αντιχλώριο και την σωστή θερμοκρασία. Στην συνέχεια θα πρέπει να αποσυνδέσουμε τις πρίζες.

      Πρώτα απ όλα θα πρέπει να καθαρίσουμε τα τζάμια του ενυδρείου μας από μέσα αλλά και από έξω. Για να καθαρίσουμε τα τζάμια μέσα στο ενυδρείο μας θα χρειαστούμε ένα μαγνήτη, ειδικό για ενυδρείο ή μια ξύστρα για ενυδρειακή χρήση ή κάποιοι χρησιμοποιούν και τηλεκάρτες (που τους έχουμε αφαιρέσει το τσιπάκι ) ή πιστωτικές κάρτες. Θα βάλουμε το μαγνητάκι ή την ξύστρα στο τζάμι και με πολύ προσεκτικές κινήσεις θα αφαιρέσουμε τυχόν άλγη που μπορεί να έχει.

      Προσοχή! Όταν χρησιμοποιήσουμε ξύστρα να μην πλησιάσουμε πολύ τις ενώσεις και κόψουμε την σιλικόνη που είναι στα τοιχώματα του ενυδρείου.

      Στην συνέχεια με την σκούπα βυθού θα καθαρίσουμε τον βυθό του ενυδρείου πολύ καλά γιατί δεν θα πρέπει να μένουν σάπιες τροφές και βρωμιές γιατί επιβαρύνουν το νερό και την υγεία των ψαριών μας. Η σκούπα βυθού είναι πολύ απλή στην χρήση της και λειτουργεί με την μέθοδο των συγκοινωνούντων δοχείων. Θα βάλουμε την σκούπα μέσα στο ενυδρείο και θα την γεμίσουμε με νερό την άκρη από το λάστιχο θα την κλείσουμε και θα σηκώσουμε την σκούπα για να γεμίσουμε με νερό το λάστιχο. Αυτό θα το κάνουμε μέχρι να γεμίσει το λάστιχο με νερό στην συνέχεια, αφού έχουμε ακόμη κλειστή την έξοδο απ το λάστιχο θα βυθίσουμε σιγά – σιγά την σκούπα μέσα στο ενυδρείο σε γωνία για να φύγει τυχόν αέρα. Την έξοδο από το λάστιχο θα την βάλουμε στον κουβά που θα έχουμε για να μαζέψουμε τον νερό. Κατόπιν φέρνουμε την σκούπα κάθετα στον πυθμένα του ενυδρείου, μερικά χιλιοστά πιο πάνω και αφήνουμε την άκρη για να αρχίσει να τρέχει νερό.

      Ένας άλλος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα απλό λάστιχο που στην άκρη του θα έχουμε δέσει ένα κομμάτι ξύλο όπως ένα καλαμάκι απ τα σουβλάκια. Θα πρέπει να τραβήξουμε νερό με το στόμα* για να γεμίσει το λάστιχο και κατόπιν βάζουμε την άκρη απ' το καλαμάκι που θα έχουμε δέσει στο λάστιχο έτσι ώστε να αναταράζει την άμμο ή το χαλίκι που έχουμε για βυθό. Με αυτόν τον τρόπο σηκώνονται διάφορα σωματίδια και ακαθαρσίες, τα οποία ρουφάμε με το λάστιχο.

      Για τον καθαρισμό των φίλτρων μας θα χρησιμοποιήσουμε μια λεκάνη για να βάλουμε νερό από το ενυδρείο. Δεν θα πρέπει να μαζέψουμε νερό κοντά από τον βυθό, γιατί μπορεί να έχει ακαθαρσίες, αλλά από τα πιο πάνω στρώματα. Θα βάλουμε τα υλικά του φίλτρου μας στη λεκάνη για να τα πλύνουμε. Αυτή η διαδικασία θα πρέπει να γίνει όσες φορές χρειάζεται.

      Στην συνέχεια αν έχουμε φυτά θα πρέπει να τα κλαδέψουμε ή να φυτέψουμε τυχόν καινούργια ή να αραιώσουμε κάποια. Τα κομμένα φύλλα μπορούμε να τα μαζέψουμε με τη βοήθεια μια απόχης και να τα απομακρύνουμε. Θα έχουμε ένα ψαλιδάκι που θα μας βοηθήσει σε τυχόν κοψίματα τμημάτων που θέλουμε να απομακρύνουμε από τα φυτά μας.

      Θα πρέπει με ένα μαλακό πανάκι ελαφρώς νοτισμένο με νερό, να καθαρίζουμε και τις λάμπες για να έχουμε σωστό φωτισμό. Προσοχή!!! οι λάμπες θα πρέπει να είναι κρύες για να καθαριστούν αλλιώς υπάρχει κίνδυνος να σπάσουν. Επίσης θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε και μια οδοντόβουρτσα που θα έχουμε μόνο για ενυδρειακή χρήση, τρίβοντας τα άλατα που έχουν συγκεντρωθεί στην επιφάνεια των λαμπών.

      Την οδοντόβουρτσα θα μπορούσαμε επίσης να την χρησιμοποιήσουμε στον καθαρισμό του κουτιού του φίλτρου ή στους θερμοστάτες, με προσοχή ώστε να μην προκαλέσουμε ζημιά, καθώς και στα διακοσμητικά που έχουμε μέσα στο ενυδρείο, αν έχουν πιάσει άλγη.

      Λαμβάνοντας υπ' όψιν πως τα ψάρια στρεσάρονται όταν επεμβαίνουμε συχνά στο «σπίτι» τους, καλό θα είναι ο καθαρισμός του ενυδρείου να γίνεται μια φορά τη βδομάδα. Για να μην μειωθεί αυτό το διάστημα θα πρέπει να προσέχουμε τον υπερπληθυσμό και να μην ταΐζουμε υπερβολικά, γιατί η επιβάρυνση των τιμών θα επιφέρει αστάθεια στην ισορροπία του ενυδρείου. Αποτέλεσμα αυτού μπορεί να είναι η έξαρση άλγης, ασθένειες καθώς και πολλά άλλα.

      Τα νεκρά ψάρια πρέπει να αφαιρούνται αμέσως και όχι όταν γίνεται ο καθαρισμός του ενυδρείου, εν αντιθέσει με τα κομμένα φύλλα το οποία και να παραμείνουν μέχρι τον τακτικό καθαρισμό δεν θα προξενήσουν καμία βλάβη.
      Αφού έχουμε κάνει όλα τα πιο πάνω, είμαστε έτοιμοι για να συμπληρώσουμε το νερό που αφαιρέσαμε.
      Αν χρησιμοποιούμε το νερό του δικτύου, θα πρέπει να το έχουμε προετοιμάσει από πριν, ώστε να έχει τις ίδιες παραμέτρους με το νερό του ενυδρείου μας. Δηλαδή να έχει την ίδια θερμοκρασία, pΗ και σκληρότητες και να έχουμε εξουδετερώσει το χλώριο και τα παράγωγά του με ένα καλό υγρό αντιχλώριο για ενυδρειακή χρήση.
      Συνδέουμε λοιπόν τον κυκλοφορητή με το λάστιχο, τον βυθίζουμε στον κουβά ή την βαρέλα και γεμίζουμε σιγά – σιγά το ενυδρείο, προσέχοντας να μην κάνουμε ζημιά στα φύλλα των φυτών και τις ρίζες.

      Αφού γεμίσουμε το ενυδρείο με νερό βάζουμε τις συσκευές σε λειτουργία. Αν έχουμε φυτά προσθέτουμε το λίπασμα που χρησιμοποιούμε. Επίσης καλό είναι μετά από κάθε αλλαγή νερού το πρώτο τάισμα των ψαριών μας να είναι εμπλουτισμένο με βιταμίνες γιατί μπορεί τα ψάρια μας να στρεσάρονται.

      Τέλος με ένα καθαρό πανάκι, χωρίς πρόσθετα όπως υγρό για τα τζάμια αλλά μόνο με νερό, καθαρίζουμε το εξωτερικό των τζαμιών.


      * Σε περίπτωση που στο ενυδρείο φιλοξενούνται ψάρια που εκκρίνουν τοξικές ουσίες, θα πρέπει να αποφεύγεται η χρήση του στόματος.
    • By Aquazone Team
      Το Στήσιμο του Ενυδρείου βήμα – βήμα
      του Ιωάννη Μπέλλου

      Mε αφορμή το πρόσφατο στήσιμο ενός νέου ενυδρείου, αποφάσισα να σας δείξω όλη τη διαδικασία . Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι να δώσει στο νέο ενυδρειόφιλο μια σαφή εικόνα της πορείας που πρέπει να ακολουθήσει όταν πρόκειται να στήσει το πρώτο ενυδρείο του. Ελπίζω να φανεί χρήσιμο.

      Ξεκινώντας
      Είτε καινούριο είτε παλιό, το ενυδρείο πρέπει να πλένεται και να καθαρίζεται σχολαστικά. Δε χρησιμοποιούμε ποτέ απορρυπαντικά.
      Για να καθαρίσουμε τα άλατα (σε χρησιμοποιημένα ενυδρεία) μεταχειριζόμαστε σφουγγάρι που δε χαράζει και ξύδι. Ξεπλένουμε με άφθονο νερό.

      Τοποθετούμε το ενυδρείο στη θέση που έχουμε επιλέξει, φροντίζοντας να μην το χτυπάνε οι ακτίνες του ήλιου και μακριά από θερμαντικά σώματα.


      Στη συνέχεια πλένουμε την άμμο ή το χαλίκι πάρα πολύ καλά.


      Για το ενυδρείο μου επέλεξα βασάλτη της Aquatica


      Τώρα τοποθετούμε το χαλίκι κανονίζοντας να έχει ύψος περίπου 5cm.
      (Σε φυτεμένα ενυδρεία πρώτα βάζουμε υπόστρωμα.)


      Στρώνουμε για να δώσουμε τις κλίσεις που θέλουμε.


      Συνεχίζουμε τοποθετώντας τις σωληνώσεις από τα φίλτρα, το θερμοστάτη και ό,τι άλλο εξάρτημα είναι να τοποθετηθεί μέσα στο ενυδρείο.(Στο συγκεκριμένο ενυδρείο μπήκαν στο τέλος λόγω ιδιομορφίας του καπακιού.)
      Αρχίζουμε να γεμίζουμε με νερό. Το νερό πέφτει σε ένα πλαστικό δοχείο και όχι επάνω στο χαλίκι. Γεμίζουμε έως τη μέση περίπου.


      Τώρα θα βάλουμε τα ξύλα και τα φυτά και θα δώσουμε τη μορφή που θέλουμε.
      (Αυτή είναι μια φάση που θα πειραματιστούμε πολύ με διάφορες αλλαγές.)



      Βάζουμε το καπάκι και γεμίζουμε με νερό.
      Ξεκινάμε τη λειτουργία των φίλτρων.
      Καθαρίζουμε τα τζάμια από άλατα .


      Κάνουμε όποιες αλλαγές θέλουμε ,δίνουμε τη τελική μορφή και εφόσον έχουμε στρωμένο νερό, βάζουμε τα ψάρια.


      Και τώρα η ώρα της απόλαυσης.
      Καθόμαστε στον καναπέ απέναντι από το ενυδρείο και καμαρώνουμε το έργο μας πίνοντας τον καφέ μας .
×