Jump to content

Ξήλωμα παλιού και άμεση αρχή νέου ενυδρίου


Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους!

Είμαι γενικά νέος στον χώρο. έχω ένα 30λιτρο ενυδρείο στο οποίο είχα 9 gappies. Είχα κάποια θεματακια μέχρι να στρώσει αλλά εν τέλη όλα καλά.

Στο ενυδρείο τρέχει ένα eheim classic 150 (martix/purigen)  το οποίο πλέον είναι στρωμένο. 

Λόγω ότι δεν μπορούσα να έχω τις συνεχείς γέννες των guppies, τα έδωσα σ έναν φίλο που έχει μόνο guppies.

To πλάνο μου είναι να το μετατρέψω σε ένα βαριά φυτεμένο beta tank και μου έχουν προκύψει οι εξής απορίες:

1) το classic 150 είναι αρκετό ? σκεφτόμουν μήπως το αναβαθμίσω σε classic 250

2) Θεωρείτε ότι πρέπει να reset-αρω την βιολογία μου ή απλά να συνεχίσω ως έχει?

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων 

 

Link to post
Share on other sites

Το eheim classic είναι υπεραρκετό έως υπερβολικό για αυτά τα λίτρα. 

Όσον αφορά την βιολογία όσο υπάρχει τροφή για τα βακτήρια είναι "ζωντανη".

Μπόλιασμα από το βιολογικό υλικό του φιλτρου που έχεις τώρα και όλα θα πάνε καλά.

Link to post
Share on other sites

1. To Eheim 150, στα 25 λίτρα που είμαι εγώ είναι ήδη overkill και για να είναι καλά ο ψαρούλης το spray bar χτυπάει προς τα πίσω για μείωση του flow.

 

2. Καλό καθάρισμα με νερό ενυδρείου στα υλικά του φίλτρου και προχωράς ως έχεις. Νομίζω θα γλιτώσεις αρκετό χρόνο έτσι.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Panos_nest
      Καλησπέρα , εχω ένα θέμα τελευταία με το χρυσοψαρο μου . Εκει όπου πρίν πήγαινε σε ολο το ενυδρείο , τωρα καθεται σε μια γωνίτσα ή κρύβεται . Δοκίμασα να δω εάν είναι άρρωστο , δίνοντας του τροφή και έτρεξε κατευθείαν να την πάρει. Θερμοκρασια κρατάω γύρω στους 23-27 , αλλαγές κάθε 3 ημέρες κάνω 1/3 απο τα 60 λίτρα , ενω ταυτόχρονα έχω 2 φίλτρα να λειτουργούν.Καθαρίζω και το χαλίκι και τα NO2 έιναι στα 0.0 mg/l. Ετσι πήγα και του έβαλα sera bactopur που είναι για εσωτερικά & εξωτερικά βακτήρια.Τυόν συμβουλές ή μήπως κάτι που να φταίει ; Σας ευχαριστώ
    • By Aquazone Project Team
      Επιστημονικό Όνομα: Betta splendens (Regan, 1910)
      Κοινές Ονομασίες: Siamese fighting fish.
      Ελληνικό Όνομα: Μονομάχος
      Γενική κατηγορία: Labyrinthfish
      Τάξη: Perciformes
      Οικογένεια: Osphronemidae

      Μέγεθος: 5 - 8 εκατοστά.

      Βιότοπος: Στην άγρια μορφή του ο μονομάχος ζει στην Νοτιοανατολική Ασία (Ινδονησία, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Μαλαισία κλπ) σε βάλτους και ορυζώνες με ρηχά μεν νερά (7-15 εκ.) αλλά όχι σε "λακκούβες νερού" όπως λέει ο μύθος. Οι ποσότητες νερού στους ορυζώνες και τους βάλτους ειναι μεγάλες και υπάρχει άφθονος χώρος.

      Συντήρηση στο ενυδρείο
      Μεγάλο ρόλο παίζει η σταθερότητα των συνθηκών και η αποφυγή των απότομων αλλαγών τους.
      PH: 6-7,5 (Ιδανικά: 6,5-7,0)
      KH: -
      GH: 4-12°dGH (Ιδανικά: 5-8°dGH)
      Θερμοκρασία: 22-28°C (Ιδανικά: 25-26°C)
      Λίτρα: Ελάχιστα απαιτούμενα 20-25 λίτρα.

      Κοινωνική συμπεριφορά: Μοναχικό είδος που δεν προτιμά παρέα στο ενυδρείο του, ιδίως από άτομα του ίδιου είδους (μονομάχους) είτε αρσενικούς είτε θηλυκούς.

      Διαχωρισμός φύλου: Τα αρσενικά έχουν πιο έντονα χρώματα και μεγαλύτερα πτερύγια.
      Στα θηλυκά είναι ορατή μια μικρή άσπρη κουκκίδα στην κοιλιά της και πίσω από τα κοιλιακά πτερύγια, που είναι ο ωοαποθετήρας (ovipositor). Από εκεί γεννάνε τα αυγά τους.

      Διακόσμηση ενυδρείου: Ο μονομάχος αν και θεωρείται εύκολο ψάρι στη διατήρησή του, θέλει λίγη προσοχή στο στήσιμο του ενυδρείου του για να διατηρηθεί όντως με ευκολία. Κατ' αρχήν πρέπει να έχει καπάκι, γιατί είναι από τα ψάρια που πηδάνε εύκολα και ψηλά έξω από το νερό. Επειδή είναι τροπικό ψάρι χρειάζεται συγκεκριμένη θερμοκρασία στο νερό (23-28°C) που επιτυγχάνεται με χρήση θερμαντήρα.
      Τα μεγάλα πτερύγιά τους τους κάνουν αργούς και δυσκίνητους κολυμβητές και αν υπάρχει δυνατό ρεύμα νερού κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Γι' αυτό το φίλτρο του ενυδρείου πρέπει να έχει μικρή ροή (δηλαδή να ανακυκλώνει 3-4 φορές μόνο, τα λίτρα νερού του ενυδρείου) και spraybar για σπάσιμο της ροής του νερού σε πολλά σημεία. Σε καλά φυτεμένο ενυδρείο, θα μπορούσε να διατηρηθεί και μόνο με απλό μικρό κυκλοφορητή.
      Πρέπει να υπάρχει απαραίτητα ένα κενό 2-3 εκατοστών ανάμεσα στην επιφάνεια του νερού και στο καπάκι για κάποια προστασία από τα πιθανά άλματα τους αλλά περισσότερο γιατί τα ψάρια ως Αναβαντίδες - Λαβυρινθόψαρα, επειδή ζουν σε νερό με λίγο οξυγόνο, έχουν ένα όργανο στον εγκέφαλο τους τον λαβύρινθο που τους επιτρέπει να αναπνέουν και ατμοσφαιρικό αέρα. Χωρίς πρόσβαση σε αυτόν είναι καταδικασμένα.
      Για το βυθό δεν υπάρχει ιδιαίτερη προτίμηση σε χαλίκι ή άμμο, αρκεί να είναι σε φυσικά χρώματα και να μη αντανακλά το φως και στρεσάρει το ψάρι.
      Τα ξύλα και τα φυτά ιδίως τα φυτά επιφανείας είναι μια χρήσιμη προσθήκη και για την ποιότητα του νερού αλλά και για την προσφορά τους ως κρυψώνες για τις στιγμές ξεκούρασης του ψαριού.
      Φυτά όπως Cryptocoryne cordata, Cryptocoryne crispatula, Cyperus helferi, Hygrophila difformis, Hygrophila corymbosa 'Siamensis', Limnophila sessiliflora, Pogostemon helferi, Rotala rotundifolia, και τα κλασικά, όλες οι Moss (Vesicularia), Ceratophyllum demersum, Egeria densa και Microsorum pteropus.
      Πολύ χρήσιμη προσθήκη είναι επίσης τα ξερά φύλλα από δέντρα όπως η καρυδιά, πλατάνι, αμυγδαλιά, δρυς (βελανιδιά), καστανιά μαζεμένα από καθαρό περιβάλλον χωρίς να έχουν πάνω τους περιττώματα πουλιών κλπ.
      Τα ξεπλένουμε και τα αφήνουμε να ξεραθούν καλά στον ήλιο, ή τα βάζουμε το φούρνο για λίγο, ή και τα σιδερώνουμε. Μια εύκολη λύση είναι ή αγορά Indian Almond leaves ή Catappa leaves από το e-bay.
      Τα ξερά φύλλα απελευθερώνουν στο νερό τανίνες που δρουν προληπτικά για την υγεία των ψαριών και μαλακώνουν ταυτόχρονα το νερό, κατεβάζοντας και την οξύτητα του (pH).
      Επίσης χρωματίζουν εύκολα το νερό και δημιουργούν το φαινόμενο blackwater όπως και στο φυσικό βιότοπο πολλών από τα άγρια είδη μονομάχων.

      Ζώνη Κολύμβησης: Συνήθως στην επιφάνεια αλλά εξερευνούν και περιπολούν συχνά σε όλα τα επίπεδα του ενυδρείου τους.

      Διατροφή: Είναι σαρκοφάγο ψάρι, στη φύση τρέφεται με έντομα και λάρβες κουνουπιών, στο ενυδρείο μπορούν να τραφεί με αποξηραμένες τροφές εμπορίου ειδικά για μονομάχους. Θα δεχτεί εκτός από τις αποξηραμένες, κατεψυγμένες 1-2 φορές την εβδομάδα (bloodworm, artemia, daphnia κλπ) και ζωντανές (grindal, artemia, daphnia κλπ), ακόμα και κουνούπια ή καλλιέργεια από λάρβες κουνουπιών. Οι μονομάχοι είναι επιρρεπείς στην δυσκοιλιότητα, γι'αυτό καλό είναι να ταΐζονται μια φορά την εβδομάδα με ζεματισμένο για λίγα λεπτά και αποφλοιωμένο αρακά, κομμένο στα τέσσερα για να μπορεί να το φάει το ψάρι.
      Προσέχετε να μη φαίνεται φουσκωμένο το ψάρι από το φαγητό και αποφεύγετε να ταΐζεται υπερβολική ποσότητα από κοινές τροφές όπως φυλλαράκι πελετάκια και αποξηραμένα κατεψυγμένα που μπορούν να διογκωθούν μαζί με το νερό μέσα στο στομάχι του ψαριού. Το μούλιασμα την ξηρής τροφής πριν το τάισμα θα μειώσει τις πιθανότητες για Bloating. Οι μονομάχοι μπορούν να μείνουν για μια εβδομάδα νηστικοί, αν έχουν ταϊστεί πριν τη νηστεία καλά.
      Τάισμα μία με δύο φορές την ημέρα. Μία φορά την εβδομάδα μούλιασμα της τροφής τους σε μερικές σταγόνες βιταμίνης.

      Μέγιστη ηλικία στο ενυδρείο: 2-4 χρόνια (έχει αναφερθεί και 7 χρόνια).

      Ιδανικοί Συγκάτοικοι: Οι μονομάχοι δεν ανέχονται στο χώρο τους άλλα ψάρια της οικογένειας Osphronemidae (όπως άλλοι μονομάχοι, Gοurami, Paradise fish κλπ) ενώ θα είναι το ίδιο επιθετικά σε όποιο ψάρι μοιάζει με του είδος τους πχ. τα ψάρια με μακριές ουρές, όπως τα guppy.
      Στη φύση δύο αρσενικά Betta δεν θα παλέψουν μέχρι θανάτου, αφού ο χαμένος θα υποχωρήσει και θα φύγει. Στο ενυδρείο όμως δεν υπάρχει χώρος για υποχώρηση, οπότε ο νικητής θα συνεχίσει να επιτίθεται συνήθως μέχρι να σκοτώσει τον χαμένο. Γι' αυτό δεν βάζουμε μαζί δύο αρσενικά σε ενυδρείο παρά μόνο αν είναι 180 λίτρα και πάνω, ή σε ενυδρείο με χωρίσματα ή σε πολύ καλά φυτεμένο ενυδρείο με πολλές κρυψώνες.
      Οι θηλυκές αναπτύσσουν μια ιεραρχία μεταξύ τους οπότε θα μπορούσαν να συμβιώσουν μερικές μαζί.
      Στη φύση τα θηλυκά μένουν μακρυά από τα αρσενικά εκτός της περιόδου αναπαραγωγής. Όταν μπουν μαζί σε ενυδρείο, τα αρσενικά συνήθως σκοτώνουν τα θηλυκά εκτός αν α) είναι αδέρφια και μεγαλωμένα από μικρά μαζί, β) είναι σε φάση αναπαραγωγής, γ) υπάρχει χώρισμα στο ενυδρείο, δ) το ενυδρείο είναι πολύ μεγάλο και πολύ καλά φυτεμένο έτσι ώστε να παρέχει κρυψώνες για το θηλυκό. Γι'αυτό συχνά πριν την αναπαραγωγή οι εκτροφείς ψαριών, χρησιμοποιούν ενυδρείο με τζαμένιο χώρισμα, έτσι ώστε να είναι ορατές οι θηλυκές από τον αρσενικό χωρίς να διακινδυνεύουν επίθεση, μέχρι να έρθει η ώρα που θα είναι έτοιμα τα ψάρια για αναπαραγωγή και να φύγει το χώρισμα.
      Σίγουρα οι μονομάχοι δεν πρέπει να συνυπάρχουν με άλλα ψάρια επιθετικά όπως κιχλίδες, ή ψάρια που έχουν τη συνήθεια να τσιμπάνε τα πτερύγια των άλλων (fin nippers), όπως τα Danios, Tetras και Barbs.
      Κάποιο είδος σαλιγκαριού θα ήταν ιδανικός συγκάτοικος σε μικρό ενυδρείο.
      Οι γαρίδες μικρού μεγέθους όπως οι Red cherry θέλουν προσοχή, ιδίως ο γόνος τους.
      Γενικότερα η επιτυχία της συμβίωσης του μονομάχου με άλλα ψάρια έγκειται στο ποσοστό επιθετικότητας του χαρακτήρα του κάθε μονομάχου ξεχωριστά.

      Υποείδη και υβρίδια:
      - Βάση του τύπου ουράς τους, Veil Tail (VT), Plakat (PK), Crowntail (CT), Half Moon (HM), Deltas (D) & Super Deltas (SD), Double Tail (DT), Combtail, Rosetail & Feathertail, Round Tail, Half Sun, Over Halfmoon (OHM), Spade Tail
      - Βάση του σχεδίου τους
      Solid, Cambodian or Bi-Coloured, Butterfly, Marble, Piebald, Mask, Dragon, Multicolour,
      Βάση του χρωματισμού τους
      Red, Blue, Green, Wild-Type, Cellophane/Pastel, Opaque, Yellow & Pineapple, Orange, Orange Dalmatian, Black,
      Purple, Mustard Gas, Chocolate, Copper, Albino
      - Ιδιαίτερου σχεδίου ή χρώματος που δεν υπάγεται σε κάποια από τις πιο πάνω κατηγορίες.

      Αναπαραγωγή στο ενυδρείο: Η αναπαραγωγή τους είναι μια μακρόχρονη και επίπονη διαδικασία. Το ζευγάρι δεν πρέπει να είναι πάνω από 1 έτους σε ηλικία. Χρειάζεται καλή προετοιμασία με πολύ καλής ποιότητας νερό και καλή φρέσκια τροφή για 2-3 εβδομάδες, πριν μπουν μαζί τα δύο ψάρια. Το συχνό φρεσκάρισμα του νερού, τα ξερά φύλλα σαν τα Catappa και τα bloodworms για τροφή είναι ένα παράδειγμα.
      Το επόμενο βήμα είναι το στήσιμο ενός 40λιτρου ενυδρείου με 10-15 εκ ύψος νερού με ένα απλό αλλά καλά στρωμένο αερόφιλτρο για φίλτρανση. Συνιστάται "γυμνός βυθός" στο ενυδρείο και η άμμος ή το χαλίκι, δεν είναι επιθυμητά καθώς θα χάνονται αυγά σε αυτά.
      Προσθέτουμε πυκνά αληθινά φυτά (θα κρατήσουν σε καλή κατάσταση το νερό όταν θα μείνει εκτός λειτουργίας το φίλτρο), μερικά ξερά φύλλα, να επιπλέει ένα κομμένο στη μέση πλαστικό ποτηράκι.
      Ένα θερμαντήρα ρυθμισμένο στους 27°C.
      Μεταφέρουμε σε αυτό τον αρσενικό από το ενυδρείο του, με μισής ώρας προσαρμογής τουλάχιστον και τον αφήνουμε για μία μέρα να συνηθίσει το νέο περιβάλλον.
      Πλησιάζουμε το ενυδρείο της θηλυκιάς έτσι ώστε να βλέπει το ένα ψάρι το άλλο.
      Ο αρσενικός θα αρχίσει το Flaring και να χτίζει τη φωλιά κάτω από το κομμένο ποτηράκι και η θηλυκιά θα πρέπει να είναι ήδη γεμάτη αυγά.
      Αν δεν είναι, θα την αφήσουμε μέχρι να γεμίσει και θα καταλάβουμε ότι είναι έτοιμη όταν θα δούμε κάθετες ραβδώσεις στο σώμα της.
      Όταν είναι έτοιμη και η φωλιά θα μεταφέρουμε με καλή προσαρμογή και τη θηλυκιά στο 40λιτρο.
      Στην αρχή θα έχουν αψιμαχίες. Εδώ θα χρειαστούν τα φυτά για παροχή κρυψώνας σε αυτόν που θα τις φάει (ίσως είναι και το αρσενικό).
      Μπορεί να χρειαστούν ώρες έως και μέρες μέχρι να ολοκληρώσουν τα καθήκοντα τους.
      Αν φανεί ότι τα πράγματα αγριεύουν πολύ, χωρίστε τα ψάρια.
      Συνήθως το ζευγάρωμα γίνεται από αμέσως έως και σε 1-2 μέρες.
      Όταν γίνει το αρσενικό θα μαζέψει τα αυγά και θα τα βάλει στη φωλιά.
      Θα ζευγαρώσουν μερικές φορές ακόμα και μόλις βεβαιωθείτε ότι η θηλυκιά είναι άδεια από αυγά, μεταφέρετε την στο ενυδρείο της για να ηρεμήσει.
      Μη την αφήσετε στο ενυδρείο γιατί κινδυνεύει.
      Το αρσενικό θα μείνει να προσέχει τη φωλιά μέχρι να σκάσουν τα αυγά χωρίς ούτε να τρέφεται καν.
      Θα τα αερίζει, θα απομακρύνει τα αγονιμοποίητα, θα μαζεύει όσα πέφτουν και θα τα ξαναβάζει στη θέση τους κλπ
      Κάποιοι πρωτάρηδες μπαμπάδες ίσως φάνε τα αυγά ή το γόνο.
      Αν γίνει κάτι τέτοιο αντιληπτό, απομακρύνετε και τον πατέρα από το ενυδρείο.
      Τα αυγά θα σκάσουν μετά από 48 ώρες. Θα δείτε τις ουρίτσες να κρέμονται από τη φωλιά και ο πατέρας θα πιάνει και θα επιστρέφει στη θέση του όποιο μικρό πέσει.
      Μέσα στην επόμενη μέρα, ο γόνος θα έχει ενδυναμωθεί τόσο όσο να μένει στη φωλιά.
      Μόλις καταναλώσουν όλο το λεκιθικό του σάκο και αρχίσουν να κολυμπάνε ελεύθερα, μπορεί να επιστρέψει ο πατέρας στο ενυδρείο του.
      Τώρα αρχίζει το τάισμα με infusoria και μετά από μερικές μέρες με νεοεκκολαφθείσα αρτέμια.
      Θα χρειαστούν καθημερινές αλλαγές νερού λόγω του συχνού ταΐσματος, με προσοχή στο χειρισμό για να μη χαθεί γόνος. Το νερό της αλλαγής πρέπει να είναι ίδιων παραμέτρων (pH, gH, θερμοκρασία) με του ενυδρείου.
      Θα ζήσουν μαζί για 2-4 μήνες και θέλουν καθημερινή φροντίδα πριν πάνε πια στα νέα ενυδρεία τους.

      Αναπαραγωγή Μονομάχων - A' Μέρος
      Αναπαραγωγή Μονομάχων - B' Μέρος

      Γενικές πληροφορίες: Το Betta Splendens είναι αποτέλεσμα επιλεκτικών αναπαραγωγών.
       
       

       
       
       
       

      Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από τον χρήστη stormtrooper
    • By Nikoleta Keχ
      Καλησπέρα σας..μετα απο αρκετα χρόνια αποφάσισα να ξεκινήσω ξανα το χομπι οοχι με ενα αλλα με 2 οπως λεει και ο τιτλος ενυδρεια και επειδη τοτε τα μετρουσαμε διαφορετικα για θεμα φωτισμου κτλ θα ήθελα την βοήθεια σας ωστε να επιλεξω τις κατάλληλες λαμπες.τα ενυδρεια και οι απαιτήσεις τους ειναι η εξης:
      Ενυδρειο #1: είναι το Rio 180  της juwel παιρνει λαμπες θα ειναι με κιχλιδες οποτε θα υπαρχουν μεσα πέτρες και ΙΣΩΣ καποια moss αν και εφόσον την αφησουν δεν με απασχολεί και τοσο. Εδω τι λαμπες και ποιες να προμηθευτώ; εχει 2 θέσεις για λαμπες 
      Ενυδρείο #2: ειναι καποιο που δεν θυμαμαι μαρκα αυτη τη στιγμη και ειναι ΧΩΡΊΣ  καπακι και αυτο θα εκμεταλλευτώ εγω και θα γινει το  φυτεμένο μου με κοπαδοψαρα μετρια φυτα και ισως καποια απαιτητικα με ΓΡΑΣΙΔΙ και κανονικα με το co2 του..εδω σκέφτομαι αφου δεν εχει καπακι να βαλω καποιο δυνατό φως με φως που θα στηριζεται στο ενυδρείο..
      Καμια πρόταση? Κατα προτιμηση οικονομική μιας και θα στησω και τα 2 ενυδρεια απο την αρχη.
    • By Panos_nest
      Παιδιά έκανα μια απόπειρα να φανεί πιο ωραίο το ενυδρείο . Άλλαξα λίγο το layout και σκοπεύω να πάω σήμερα για προμήθειες στο πετ! Συγκεκριμένα :
       
      Βελτιωτικά νερού 
       
      αγορά βιολογικού υλικού 
       
      και βαλισνεριες 
       
      Γενικά φυτά για ύψος θέλω , σε στενό budget , εάν έχετε να προτείνετε κάτι στο ενυδρείο μου για αλλαγή /διόρθωση είμαι ανοιχτός σε προτάσεις ! Σας ευχαριστώ όλους 
       
       



    • By SOTIRIS
      Γενική κατηγορία ενυδρείου
      Κοινωνικό φυτεμένο

      Γενικές Πληροφορίες
      Διαστάσεις Ενυδρείου (150X60X50):
      Συνολικά Λίτρα: 500
      Sump (λίτρα):

      Οργανισμοί
      Φυτά: Anubias nana, anubia petit, βαλισνέρια, βουκεφαλάνδρα, microsorum windelov, microsorum pteropus. diformis, echinodorus bleherae, cryptocorine διάφορα είδη
      Ψάρια:10  melanotaenia boesemani,9 puntius denisoni, καμιά 25  white clound minnow.
      Άλλα είδη:

      Διακοσμητικά υλικά
      Φόντο: Σκούρο φελιζόλ
      Πέτρες: Λάβα
      Ξύλα: Redmoor
      Άλλα διακοσμητικά :
      Υπόστρωμα: .
      Βυθός: Xαλαζιακή άμμος

      Φωτισμός
      Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): 120 Watt
      Διάρκεια φωτισμού: 8 Ώρες

      Υποστήριξη οργανισμών
      Φίλτρανση:
      Θέρμανση/ Ψύξη:
      Λίπανση: Γενικό, Potasium,
      Παροχή CO2: Οχι
      Άλλες τεχνικές ευκολίες ή/και παρεμβάσεις:
      Διατροφή:


      Παράμετροι
      pH: 7.2
      Γενική σκληρότητα (GH): 6
      Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ):
      Αμμωνία (ΝΗ3): 0
      Νιτρώδη (ΝΟ2): 0
      Νιτρικά (ΝΟ3): 5-15
      Φωσφορικά (PΟ4):
      Μέση Θερμοκρασία (°C): 24.8

      Συντήρηση
      Αλλαγές νερού: 1/4
      Προετοιμασία νερού/πρόσθετα:
      Άλλες ρουτίνες συντήρησης:
       

       
       
    • By Antonis K
      Πριν ενα μηνα ακριβως παρελαβα τα φυτα για το καινουργιο μου ενυδρειο (να θυμισω διαστασεις 70*40*45) και μετα απο αρκετο ψαξιμο αποφασισα να χρησιμοποιησω την Dry start μεθοδο για το φυτεμα. 
      Χρησιμοποιηθηκαν 9 γλαστρακια Cuba και 2 Hydrocotyle sp Japan. Παρακατω ειναι η φωτο αμεσως μετα το φυτεμα:

      Ο βυθος εχει υψος 5cm μπροστα και 10cm στο πισω μερος, οποτε υπολογισα το νερο ν καλυπτει ελαφρως τα φυτα μπροστα. 
      Μια εβδομαδα αργοτερα η εικονα του του ενυδρειου ηταν η εξης:

      Σχετικα μικρη αναπτυξη που ομως αργοτερα βελτιωθηκε και φτανουμε στον ενα μηνα που πλεον η Cuba  εχει παρει για τα καλα μπρος κ εχει απλωσει:


       
      Παρατηρησεις απο την διαδικασια:
      Καταρχην το αυτονοητο,  το ενυδρειο κλεινει απο πανω με διαφανο σελοφαν για να κρατησει υγρασια.
      Το σελοφαν ανοιγει καθημερινα για καμια ωρα και τα φυτα βρεχονται με ψεκαστηρι το οποιο περιεχει νερο κ ελαχιστο flourish γενικο.
      Τα φυτα που ηταν μπροστα και ηταν μερικως σκεπασμενα με νερο, ειχαν πιο αργη αναπτυξη πιθανων λογω ελαχιστης προσβασης σε CO2 (H περιεκτηκοτητα του αερα σε CO2 ειναι περιπου 400ppm, αρα ανεξαντλητο, ενω στο νερο δυκτυου ελαχιστο ως μηδενικο) Οταν κατεβασα ελαχιστα τη σταθμη ωστε να βρεχονται μονο οι ριζες στα μπροστα φυτα, αρχισαν να αναπτυσονται ταχυτερα.
      Η Cuba παρολο που ειναι ενα ιδιαιτερο φυτο, με τη μεθοδο Dry start δεν παρατηρησα να σαπιζει ουτε μια τουφα. Και λογω ελλειψης ανωσης (και με την προυποθεση οτι υπαρχει αρκετο φως) τα νεα κλαδακια κ αυτα που αναπτυσονται, μενουν στο βυθο κ δεν ανεβαινουν προς τα πανω.
      Τελος η Hydrocotyle απο την πρωτη βδομαδα αρχισε να αναπτυσετε γρηγορα. Ειναι ενα πολυ ομορφο φυτο το οποιο δινει ογκο κ εχει την ιδιαιτεροτητα οτι μπορεις να την κρατησεις σε οποιο υψος θες χωρις κλαδεμα. (πιεση με το χερι) Συνισταται σε ολους.
       
      Το ενυδρειο θα γεμισει σε δυο η τρεις βδομαδες περιπου. Ο μονος φοβος ειναι τo σοκ στα φυτα απο τη μειωση της προσβασης σε αρκετο CO2. Θα δειξει...
      Αποριες κ παρατηρησεις καλοδεχουμενες
    • By Vag kourt
      Καλησπέρα σας, 
      Νέος με το hobby αλλά με πολύ όρεξη!
      Κάτοχος rio 125 της juwel με φίλτρα, θερμοστάτη, φωτισμό led μαμισιο.
      Έβαλα 2 ριζουλες, 5 πέτρες quartz, 2 ανουμπιες, 3 vallisneries, ludwigia mini red, μια τοματια,  java moss, eleocharis acicularis, egeria densa.
      Πρώτες μετρήσεις (api test)
      Ph 8.4.   Kh8   gh10 στο νερό του ενυδρείου
      Ξεκίνησα και κύκλο αζώτου με αμμωνια (3ppm) με κάτι Μ.Ο που είχε το φίλτρο για το σκοπό αυτό (θα συμπληρώσω με stability).
      Επίσης εντός ημερών βάζω diy co2 με σόδα, (και σκέφτομαι και 4-5 σαλιγκαρακια, θα χουν προβλημα?)
       
      Ερωτήσεις πολλές.
      Σχετικά με τις αλλαγές νερού τώρα στην αρχή τι προτείνεται? Κάθε βδομάδα περίπου 30%?
      Για λίπανση είναι νωρίς ακόμα?
      (Έχω πάρει υλικά για diy, αλλά η EI μου φαίνεται σπατάλη υλικων και χρονου)
      Οι τιμές νερού πως σας φαίνονται? 
      Για ψαράκια σκέφτομαι guppy, platy, molly με γαριδουλες (όχι απαραίτητα όλα μαζι).
       
      Καλοδεχουμενη κάθε παρατηρηση - βοηθεια
       
       
       
    • By DimitraD
      Καλησπέρα, έχω ένα ενυδρείο 30 λίτρα τρέχει εδώ και 5 μήνες περίπου και τους τελευταίους περίπου τρεις μήνες έχω έναν μονομάχο μέσα. Σήμερα παρατήρησα ότι το μπροστινό μέρος της κοιλιάς του είναι πρησμένο και γενικά δεν έχει όρεξη όπως τις προηγούμενες μέρες, δεν έχω αλλάξει κάτι στην τροφή του ούτε γενικά στις συνήθειες του. Το νερό είναι συνεχώς στους 27-28 βαθμούς και οι αλλαγές στο νερό γίνονται κάθε δύο εβδομάδες. Τι μπορεί να συμβαίνει; 
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων

    • By Panos 14
      Καλησπέρα,έχω ένα χελωνακι Yellow bellied turtle εδώ κ 4 μηνες, σε ενυδρείο 60 λίτρων με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό..
      Όλα πάνε μια χαρά,απλά μου έχει μπει η ιδέα μήπως θα ήταν καλύτερα να πάρω άλλο ένα για να αισθάνεται καλύτερα με όποιον τρόπο επικοινωνίας μπορεί να έχουν μεταξύ του..
      Απλα φοβάμαι μήπως τελικά είναι λάθος,μήπως τσακώνονται,μήπως αγχωθει...
      Θα με βοηθούσε πολύ μια γνώμη..
       
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
×
×
  • Create New...