Jump to content

Προ-Παρουσίαση Του Ενυδρείου Μου - Προτάσεις Για Ψαροσύνθεση


Recommended Posts

Εχεις την εμπειρια του Σπυρου να διαχειρισθεις τοσα ψαρια σε αυτα τα λιτρα;

Σαφέστατα και δεν έχω την εμπειρία που έχει ο Σπύρος, εγώ ξεκίνησα πριν πολύ λίγο καιρό στο χόμπυ...

Από τη στιγμή όμως που ο Σπύρος προτείνει τη συγκεκριμένη ψαροσύνθεση σε κάποιον αρχάριο όπως ειμαι εγώ, λογικά κάποιον λόγο θα έχει πιστεύω, κι εξάλλου μου το ξεκαθάρησε σε αυτό που μου είπε περί τεμπελιάς στο θέμα των ρουτίνων :)

Link to comment
Share on other sites

όποιος έχει κάποιες αντιρρήσεις ή συμβουλές δεν έχει παρά να μου το πει τώρα που είναι αρχή, εξάλλου τα άλλα 8 ψάρια θα αργήσουν λιγάκι να μπούνε...

Link to comment
Share on other sites

Εχω οντως προτεινει οτι με καλη φιλτρανση και συχνες αλλαγες, ενα χαρεμι 1+2 θηλυκα γκουραμι, 15 ρασμπορα και 8 sidthimunki.

Απλσνειλ ενα και τιποτα αλλο προς το παρον.

Αν ολα πανε καλα με τις μετρησεις και τις ρουτινες αλλαγης, θα προτεινα κι ενα ανσιστρους.

80 μηκος εχει το ενυδρειο. Δεν ειναι μικρο κατα την αποψη μου για τα γκουραμι.

Εχεις βαλει πολλα ομως νομιζω.

1+2 θα ηταν οκ.

Τα αλλα ψαρακια (αρλεκιν και sidthimunki) ειναι μικρα.

Link to comment
Share on other sites

Η κάτι λάθος κατάλαβες εσύ η λάθος θα σου είπε ο Σπύρος εγώ λέω απλά κοίτα το προφίλ από τα trichogaster και θα καταλάβεις, με όλοι την καλή διάθεση χωρίς να θέλω να μειώσω την προσπάθεια σου ή τον Σπύρο.

Εχω οντως προτεινει οτι με καλη φιλτρανση και συχνες αλλαγες, ενα χαρεμι 1+2 θηλυκα γκουραμι, 15 ρασμπορα και 8 sidthimunki.

Απλσνειλ ενα και τιποτα αλλο προς το παρον.

Αν ολα πανε καλα με τις μετρησεις και τις ρουτινες αλλαγης, θα προτεινα κι ενα ανσιστρους.

80 μηκος εχει το ενυδρειο. Δεν ειναι μικρο κατα την αποψη μου για τα γκουραμι.

Εχεις βαλει πολλα ομως νομιζω.

1+2 θα ηταν οκ.

Τα αλλα ψαρακια (αρλεκιν και sidthimunki) ειναι μικρα.

Ισχύει ότι έχω βάλει περισσότερα Gourami από το κανονικό και με 2 αρσενικά αντί για 1 αλλά από τη στιγμή που μου τα εμπιστεύτηκε ο Σάββας και ζούσανε ειρηνικά όλα μαζί και με τα υπόλοιπα ψαράκια ήτανε κρίμα να τα χωρίσω.. :bye2: εδώ μου είπε ο Σάββας ότι με το που πήρα την πρώτη παρτίδα ψαριών, οι καρδινάλιοι στο ενυδρείο του μετά που μείναν μόνοι τους άλλαξε τελείως η συμπεριφορά τους και καθόντουσαν νωχελικά όλη η ομάδα στο βυθό για μέρες και δεν κολυμπούσαν παρά μόνο για φαγητό και μετά επιστρέφαν κάτω... Με το που τελικά αποφάσισα να τους πάρω κι αυτούς και τα ενσωμάτωσα ξανά με τα υπόλοιπα στο ενυδρείο μου, διέκρινα απίστευτη ζωντάνια και χημεία μεταξύ τους, κυρίως οι καρδινάλιοι με τους αρλεκίνους... μπορεί σε κάποιους να ακούγεται απίστευτο κι όμως τελικά υπάρχει παντού αυτό που λέμε συντροφιά και παρέα, ακόμα και πέρα από τον άνθρωπο σε όλο το ζωϊκό βασίλειο, είναι πως θα μάθουν να ζούνε κι αυτά όπως κι εμείς, και έχω διαβάσει σε βιβλία σχετικά με ζώα ότι κι αυτά μελαγχολούν και ενδέχεται να ψοφίσουν από μελαγχολία..

Να ξαναυπενθυμίσω την τωρινή ψαροσύνθεσή μου:

5 x Pearl Gourami / Leeri Trichogaster

5 x Harlequin Rasbora / Trigonostigma Heteromorpha

2 x Rasbora Espei / Trigonostigma Espei

9 x Cardinal Tetra / Paracheirodon Axelrodi

1 x Neon Tetra / Paracheirodon Ιnnesi

Μιας και λαμβάνω πολύ σοβαρά υπ' όψιν μου ολονών σας τις γνώμες, όταν είναι να μπουν τα Sidthimunki θα βάλω πρώτα 4 για να δω πως θα τσουλήσει η βιολογία και ανάλογα θα πράξω... Πάντως δε διακρίνω "μποτιλιάρισμα" στα ψαράκια μου, ειδικά τα Gourami έχουνε πάρα πολύ χώρο για κολύμπι, δεν ξέρω βέβαια τι θα συμβεί μετά από μερικούς μήνες όταν με το καλό φουντώσουν τα φυτά...

Οι μετρήσεις μου πάντως είναι απόλυτα φυσιολογικές, και τα νιτρικά μένανε σκαλωμένα στο 10 πάνω από μια βδομάδα τώρα, παρ' όλα αυτά εγώ έκανα σήμερα αλλαγή νερού 30-40%, λίγο καθάρισμα των τζαμιών από την άλγη σποτ και σιφωνιάρισμα των ακαθαρσιών μπροστά στο χαλίκι που είχαν μαζευτεί και κλάδεψα και τις παραφυάδες της Sagittaria Subulata που λίγες μέρες ακόμα και θα είχαν φτάσει στην απέναντι γωνία του ενυδρείου (μου το λέγατε και δεν το πίστευα μέχρι που το είδα με τα μάτια μου) :lol::D

Έγινε επεξεργασία - nospanos
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα παίδες και Καλά Χριστούγεννα να έχουμε! :D

θυμάστε την απορία μου για το Stargrass το οποίο δεν πήγαινε τόσο καλά όσο τα υπόλοιπα φυτά?? Ε λοιπόν τελικά είδα φως!!!!

Ενώ όλα τα φυτά μου δείχνουν σημάδια μικρής και μεγάλης ανάπτυξης (ιδιαίτερα και μετά την προσθήκη του CO2), παρ' όλα αυτά το Heteranthera Zosterifolia (Stargrass) {ΠΡΟΣΕΞΤΕ: η ομάδα Stargrass που έχω μπροστά στο ενυδρείο, όχι γενικά όλα τα φυτά Stargrass} έχει γεμίσει πράσινες και καφέ άλγες και δεν έχει την ανάπτυξη και το καθαρό πράσινο χρώμα που περίμενα, διότι όπως ξέρετε όλοι είναι (παν)εύκολο φυτό..

Μήπως έχετε υπ' όψιν τι μπορεί να παίζει ??

χθες έκοψα αρκετά φύλλα του που είχαν την περισσότερη άλγη αλλά και η φωτογραφία δε βοηθάει και πάρα πολύ για να σας δώσω να καταλάβετε... :(

μου κάνει εντύπωση πως μόνο αυτη η ομάδα δεν αναπτύσσεται και έχει άλγες ενώ όλες οι υπόλοιπες είναι μια χαρά.... να περιμένω να τα δω πως θα πηγαίνουν και τις επόμενες εβδομάδες??

Εννοειτε να περιμενεις να δεις πως θα πανε,κατσε ακομα ειναι πολυ νωρις και καποια απο τα φυτα σου ισως δεν εχουν προσαρμοστει ακομη με το νεο περιβαλον.Τωρα που εβαλες και το co2 θα παρουν τα πανω τους.

Μην κοβεις μεμονωμενα φυλλα στην stargrass, ο σωστος τροπος ειναι οταν μεγαλωσει, κοβεις σε μια "διακλαδωση" για να το βοηθησεις να αναπτυχθει.

Ετσι φευγει σιγα σιγα η αλγη ειδικα στα γρηγορης αναπτυξης.

Σε νεοστημενο ενυδρειο δεν κλαδευουμε νωρις.

Ερωτήσεις

- Πόσο καιρό την έχεις φυτεμένη έτσι;

- Τα αγόρασες έτσι μικρά ή είναι κλαδέματα από άλλο φυτό.

- Όταν λες δεν έχει το χρώμα που περίμενες τη χρώμα έχει ποιο ανοιχτό η ποιο σκούρο από το συνήθης.

Στα πρώτα φυτάκια που έκοψα (και με "μάλωσε" ο φίλος Σάββας :P) εδώ και μέρες είχαν πετάξει νέα και καταπράσινα φύλλα και κάποια μάλιστα έχουν αρχίσει να παίρνουν και αρκετό ύψος!!

Σκέφτηκα "Έτσι είσαι, ώστε αυτό ήθελες για να πάρεις μπρος!..." και αρχές τις προηγούμενης βδομάδας έπεσε γερό ψαλίδι, πρώτα στην μπροστινή περιοχή και την Παρασκευή και στις άλλες 2 περιοχές καθώς και εκεί το stargrass παρουσίασε αν και αργοπορημένα τα ίδια συμπτώματα με το μπροστινό τμήμα (πολύ λεπτές άλγες, ελαφρό σάπισμα παλιών φύλλων, καθόλου ανάπτυξη και καμπούριασμα προς το βυθό), να φανταστείτε πίσω από τις πέτρες που είναι η σπηλιά είχε ψηλώσει περισσότερο η Ludwigia Αrcuata που είναι και απαιτητικό φυτό και καθόλου το Stargrass.

Το τελικό συμπέρασμά μου από τη πολύ μικρή έως ελάχιστη αλλά εποικοδομητική εμπειρία μου με το φυτό Heteranthera Zosterifolia (Stargrass), κατέληξα στο ότι αν δεν πιάσει μέσα στην περίοδο προσαρμογής (πρώτες 2-3 εβδομάδες από το στήσιμο του ενυδρείου ή το φύτεμα του συγκεκριμένου φυτού) χρειάζεται κλάδεμα για να πάρει τα πάνω του!

Σε μένα τα μπροστινό μέρος του βυθού έχει αρχίσει να πρασινίζει :thumbup:

Έγινε επεξεργασία - nospanos
Link to comment
Share on other sites

Το είχα ξεχάσει αυτό το θέμα σου.

Ερώτηση, προτού εμφανιστούν τα συμπτώματα, κατά την περίοδο των συμπτωμάτων, και μετά την εξαφάνιση των συμπτωμάτων άλλαξε κάτι στην λίπανση; Και γενικά άλλαξε κάτι στο ενυδρείο σου.

Link to comment
Share on other sites

Το είχα ξεχάσει αυτό το θέμα σου.

Ερώτηση, προτού εμφανιστούν τα συμπτώματα, κατά την περίοδο των συμπτωμάτων, και μετά την εξαφάνιση των συμπτωμάτων άλλαξε κάτι στην λίπανση; Και γενικά άλλαξε κάτι στο ενυδρείο σου.

Γειά σου φίλε Χρήστο, χρόνια σου πολλά κιόλας που γιορτάζεις σήμερα! :D

Δεν έχω ξεκινήσει ακόμα πρόγραμμα λίπανσης, το μόνο "πρόσθετο" υγρό που είχε μπει από την αρχή στο ενυδρείο ήταν το αντιχλώριο της JBL http://www.jbl.de/en...16/jbl-biotopol στις αλλαγές νερού που έχουνε γίνει. Και η προσθήκη του diy CO2 ,που από τότε που μπήκε δεν παρατήρησα κάποια απότομη αλλαγή συμπεριφοράς των φυτών, μόνο προς το καλύτερο από θέμα ανάπτυξης, καταλαβαίνεις ότι δεν τείθεται θέμα ότι ενδεχομένως να επηρεάστηκε αρνητικά από το διοξείδιο.

Οι μετρήσεις (από τότε που φυτεύθηκε το ενυδρείο) ήταν και είναι NH3 / NO2:0 & NO3: ≈10 (όπως και σήμερα).

Πάει κάπου το μυαλό μου... όταν ήτανε να μου τα δώσει ο Σάββας δεν τα είχε κλαδέψει την ίδια μέρα αλλά μερικές μέρες νωρίτερα και τα διατηρούσε μέσα στη γεννήστρα εντός νερού του ενυδρείου του. Μήπως κάποια φυτά από τη στιγμή που κοπούνε αυτόματα αρχίζουν να πέρνουν την κάτω βόλτα μέχρι να ξαναφυτευτούνε?... Τώρα που το θυμάμαι δεν ήταν και καταπράσινα όταν τα πήρα αλλά ήταν σε πολύ καλή κατάσταση.

Δεν ξέρω... χαζή η υπόνοιά μου αλλά μήπως έχει κάποια λογική βάση... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Το συγκεκριμένο φυτό εκτός από καλώς δείκτης νιτρικών είναι και καλός δείκτης σιδήρου αντιδρώντας παρόμοια όπως με την έλλειψη των νιτρικών και τέλος αν έχουμε έλλειψη φωσφορικών το φυτό γίνεται σκούρο πράσινο.

Τα περισσότερα φυτά έχουν ένα απόθεμα 3 ημερών σε θρεπτικά συστατικά από εκεί και πέρα αρχίζουν σιγά σιγά να φθείρουν. Τώρα με λες εσύ ότι για κάποιες μέρες τα φυτά φιλοξενούνταν σε ενυδρείο γεννήστρα αν το ενυδρείο δεν είχε θρεπτικά συστατικά άρχισε από εκεί η φθορά των φυτών και μόλις μπήκαν στο ενυδρείο σου συνεχίστηκε η φθορά. Απλά όσο ποιο μικρά είναι τα κλαδέματα τόσο ποιο εύκολα καταπονούνται ή αργούν να συνέλθουν.

Link to comment
Share on other sites

Το συγκεκριμένο φυτό εκτός από καλώς δείκτης νιτρικών είναι και καλός δείκτης σιδήρου αντιδρώντας παρόμοια όπως με την έλλειψη των νιτρικών και τέλος αν έχουμε έλλειψη φωσφορικών το φυτό γίνεται σκούρο πράσινο.

Τα περισσότερα φυτά έχουν ένα απόθεμα 3 ημερών σε θρεπτικά συστατικά από εκεί και πέρα αρχίζουν σιγά σιγά να φθείρουν. Τώρα με λες εσύ ότι για κάποιες μέρες τα φυτά φιλοξενούνταν σε ενυδρείο γεννήστρα αν το ενυδρείο δεν είχε θρεπτικά συστατικά άρχισε από εκεί η φθορά των φυτών και μόλις μπήκαν στο ενυδρείο σου συνεχίστηκε η φθορά. Απλά όσο ποιο μικρά είναι τα κλαδέματα τόσο ποιο εύκολα καταπονούνται ή αργούν να συνέλθουν.

Καλημέρα!

Στο συγκεκριμένο ενυδρείο του Σάββα όπου φιλοξενούνταν σε πληροφορώ ότι είχε και έχει τίγκα θρεπτικά συστατικά (και ειδικά νιτρικά) :D

Τα κλαδέματα ήταν πολύ μικρά και λίγα φυλλαράκια στο καθένα ήταν διάφανα σε ορισμένα σημεία και κάποια ήταν και ελάχιστα καφέ... με το που φυτέυτηκαν στο ενυδρείο μου μετά από κάμποσες μέρες γίναν τα περισσότερα καφέ και πιάσαν άλγες, χωρίς όμως να σαπίσουν, ένδειξη ότι αναπτύσσονταν σε πολύ μικρούς ρυθμούς ή και καθόλου... με το που κλαδεύτηκαν αμέσως πέταξαν νέα φύλλα!

Άρα από τη στιγμή που τα νέα φύλλα είναι καθαρά και κατάπράσινα σημαίνει ότι πρώτα από όλα έχω νιτρικά (επιβεβαιώνεται και με τα τεστ ότι έχω γύρω στα 10) και ότι έχω έστω και μικρές ποσότητες φωσφορικών και σιδήρου :thumbup:. Πάντως από τη στιγμή που μέχρι και η Ludwigia Αrcuata που είναι σχετικά αργής ανάπτυξης έχει ψηλώσει και έχει πετάξει νέα φύλλα, θεωρώ ότι τα πράγματα κυλάνε φυσιολογικά στο ενυδρείο μου :wootwoot:

Έγινε επεξεργασία - nospanos
Link to comment
Share on other sites

Το συγκεκριμένο φυτό εκτός από καλώς δείκτης νιτρικών είναι και καλός δείκτης σιδήρου αντιδρώντας παρόμοια όπως με την έλλειψη των νιτρικών και τέλος αν έχουμε έλλειψη φωσφορικών το φυτό γίνεται σκούρο πράσινο.

Τα περισσότερα φυτά έχουν ένα απόθεμα 3 ημερών σε θρεπτικά συστατικά από εκεί και πέρα αρχίζουν σιγά σιγά να φθείρουν. Τώρα με λες εσύ ότι για κάποιες μέρες τα φυτά φιλοξενούνταν σε ενυδρείο γεννήστρα αν το ενυδρείο δεν είχε θρεπτικά συστατικά άρχισε από εκεί η φθορά των φυτών και μόλις μπήκαν στο ενυδρείο σου συνεχίστηκε η φθορά. Απλά όσο ποιο μικρά είναι τα κλαδέματα τόσο ποιο εύκολα καταπονούνται ή αργούν να συνέλθουν.

Χρήστο να σε ρωτήσω και κάποια άλλη απορία η οποία μου γεννήθηκε σήμερα...

Κλάδεψα κάποια έγχρωμα φυτά για να το δώσω... τα φυτά αυτά ήταν η Ludwigia Repens Rubin, η Ludwigia Αrcuata και η Rotala Rotundifolia (κόκκινα, μωβ και ροζ τα χρώματά τους αντίστοιχα). Ενώ ήταν μέσα στο ενυδρείο δε φαινόταν έντονα το χρώμα τους, όταν τα έκοψα και τα έβγαλα από το νερό είδα ότι όλα τα φύλλα από την κάτω πλευρά τους είχαν πιάσει το έντονο τους χρώμα όπως αυτό που φαίνεται στις promo φωτογραφίες της Tropica... Με εντονότερο παράδειγμα την Ludwigia Αrcuata, τα φύλλα από την κάτω πλευρά ήταν μωβ (στην αρχή που τα φύτεψα ήταν πράσινα) και η πάνω πλευρά τους ήταν σκούρο πράσινο... πως γίνεται να φωτίζεται η πάνω επιφάνειά τους και να παίρνει χρώμα η κάτω?? δε μπορώ να το καταλάβω αυτό...

Έγινε επεξεργασία - nospanos
Link to comment
Share on other sites

Ο χρωματισμός της κάτω πλευράς μόνο ή περισσότερο είναι συχνό φαινόμενο στα φυτά μην σε προκαλεί περιέργεια, παράδειγμα η Alternanthera reineckii αν δεν έχεις σωστό φωτισμό γίνετε πράσινη αλλά η κάτω πλευρά των φύλων της παραμένει κόκκινη.

Γενικά όμως η Ludwigia Repens είναι ένα πολυμορφικό φυτό από την φύση του και στο χρώμα και υβρίζει πανεύκολα με άλλες Ludwigia, οπότε ότι και να πεις για το χρώμα αυτού του φυτού ισχύει από φυτό σε φυτό υπάρχουν από μικρές έως μεγάλες διαφορές. Βλέπεις ο ένας σου δείχνει φωτογραφία από ραπενς και είναι με αποχρώσεις ρος και ο άλλος σου δείχνει φωτογραφία που η ραπενς είναι κατακόκκινη. Ακόμη και η Ludwigia mesakana και η Ludwigia Rubin θεωρητικά είναι το ίδιο φυτό, όπως και η Ludwigia Αrcuatatο. Πόσο έντονα κόκκινο θα είναι το φυτό δεν εξαρτάτε μόνο από την φύση του αλλά και από το σίδηρο και τα φωσφορικά για κόκκινο θέλει ανεβασμένα φωσφορικά σε συνδυασμό με χαμηλά νιτρικά, γενικά τα χαμηλά νιτρικά κάνουν πολλά φυτά να κοκκινίζουν παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Ο χρωματισμός της κάτω πλευράς μόνο ή περισσότερο είναι συχνό φαινόμενο στα φυτά μην σε προκαλεί περιέργεια, παράδειγμα η Alternanthera reineckii αν δεν έχεις σωστό φωτισμό γίνετε πράσινη αλλά η κάτω πλευρά των φύλων της παραμένει κόκκινη.

Γενικά όμως η Ludwigia Repens είναι ένα πολυμορφικό φυτό από την φύση του και στο χρώμα και υβρίζει πανεύκολα με άλλες Ludwigia, οπότε ότι και να πεις για το χρώμα αυτού του φυτού ισχύει από φυτό σε φυτό υπάρχουν από μικρές έως μεγάλες διαφορές. Βλέπεις ο ένας σου δείχνει φωτογραφία από ραπενς και είναι με αποχρώσεις ρος και ο άλλος σου δείχνει φωτογραφία που η ραπενς είναι κατακόκκινη. Ακόμη και η Ludwigia mesakana και η Ludwigia Rubin θεωρητικά είναι το ίδιο φυτό, όπως και η Ludwigia Αrcuatatο. Πόσο έντονα κόκκινο θα είναι το φυτό δεν εξαρτάτε μόνο από την φύση του αλλά και από το σίδηρο και τα φωσφορικά για κόκκινο θέλει ανεβασμένα φωσφορικά σε συνδυασμό με χαμηλά νιτρικά, γενικά τα χαμηλά νιτρικά κάνουν πολλά φυτά να κοκκινίζουν παραπάνω.

Άρα εγώ που είμαι νιτρικά μεταξύ 10-15 είμαι μια χαρά έτσι? σου λέω έπαθα πλάκα με τι έντονο κόκκινο είχανε όταν τα έβγαλα από το νερό :wub: μπορώ να σου πω σαν το έντονο χρώμα των τριαντάφυλλων που βλέπουμε στα ανθοπωλεία! αλλά μέσα στο νερό φαίνονται κόκκινα μεν αλλά σαν ξεθωριασμένα, λες να φταίει ο φωτισμός της Juwel που επέμενε ο klaz ότι είναι τραγικός εε??

Πέρα από τα παραπάνω ερωτήματά μου θέλω να μου πεις αν συμφωνείς με την παρακάτω λίπανση που θα ακολουθήσω από τα μέσα του επόμενου μήνα με το καλό:

Seachem Flourish

Seachem Flourish Excel

Seachem Potassium

Seachem Iron

Υ.Γ. οι ερωτήσεις εννοείται ότι δεν απευθύνονται μόνο για τον Χρήστο αλλά και για όλους σας, όποιος ξέρει μου λέει :D απλά αυτόν βρήκα και τον ταλαιπωρώ :P xexe!!

Link to comment
Share on other sites

Βασικά εγώ έχω λίγα κολλήματα ότι μου κάθετε καλά δεν μπαίνω στον κόπο να το αλλάξω εδώ και 20 χρόνια με μικρές εξαιρέσεις χρησιμοποιώ τα προϊόντα της Dennerle. την Seachem δοκιμαστικά την χρησιμοποίησα για 6-7 μήνες με τόσο μικρή εμπειρία δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για την εταιρία, το μόνο που ακούω είναι καλά λόγια.

Ανεξαρτήτως την εταιρεία λίπασμα σε μορφή σειράς χρησιμοποιώ μόνο αν μου το επιβάλει το ενυδρείο αλλιώς πάντοτε χρησιμοποιώ μόνο γενικό λίπασμα. Οπότε ανάλογα με τα φυτά και της ανάγκες τους αποφασίζεις και τον τρόπο λίπανσης.

Όσο για τον φωτισμό της juwel το μόνο που ξέρω είναι πώς να τον χαλνώ και να τον αντικαταστώ με άλλες λάμπες, αυτήν την στιγμή για εμένα από άποψη απόδοσης χρωμάτων και διάρκεια ζωής είναι η Arcadia. Μόνο από άποψη χρωμάτων κα ανάπτυξης είναι η JBL μόνο η πλήρες φάσματός αλλά έχουν μικρή διάρκεια ζωής. Όσο αφορά της led είναι ένα άλλο κεφάλαιο.

Link to comment
Share on other sites

Πανο,το excel δεν το χρειαζεσαι φιλε,εχεις diy co2 εσυ που ειναι καλητερο.

Και εγω ειμαι της ιδιας φιλοσοφιας με τον Χρηστο,αν τα φυτα μου δεν μου δειξουν σημαδια δεν ριχνω λιπασματα,παρα μονο ενα γενικο καθημερινα.

Link to comment
Share on other sites

Πανο,το excel δεν το χρειαζεσαι φιλε,εχεις diy co2 εσυ που ειναι καλητερο.

Και εγω ειμαι της ιδιας φιλοσοφιας με τον Χρηστο,αν τα φυτα μου δεν μου δειξουν σημαδια δεν ριχνω λιπασματα,παρα μονο ενα γενικο καθημερινα.

Θυμάσαι φίλε που με τις μετρήσεις GH & KH βγάλαμε ότι είμαι γύρω στα 5mg/L CO2... είμαι πολύ πιο κάτω από τα απαιτούμενα και θα ήθελα αρκετά παραπάνω (15-20mg) για τα κόκκινα και τα πιο απαιτητικά φυτά, ποσοστό το οποίο δεν επιτυγχάνεται με το diy, και δυστυχώς χρήματα για πλήρες σύστημα CO2 με μπουκάλα, μανόμετρα, κλπ που θα με σύμφερε περισσότερο δεν υπάρχουν τη δεδομένη στιγμή :angry: γι αυτό και σκέφτηκα ως λύση το Flourish Excel μαζί με το diy CO2...

Έγινε επεξεργασία - nospanos
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω αν θα τα καταφερεις να το κανεις με το excel αυτο που θες γιατι δεν εχει καμια σχεση με το αεριο co2.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω αν θα τα καταφερεις να το κανεις με το excel αυτο που θες γιατι δεν εχει καμια σχεση με το αεριο co2.

τότε τι ακριβώς κάνει το Excel και ποιά είναι η χρήση του?? στοιχεία άνθρακα δεν παρέχει στα φυτά με παρόμοιο τρόπο όπως και το διοξείδιο?

Έγινε επεξεργασία - nospanos
Link to comment
Share on other sites

Το excel ειναι οργανικος ανθρακας και δεν εχει σχεδον καμια σχεση με το αεριο co2.Πχ με το excel δεν προκειτε να δεις pearling στα φυτα σου,εκτος αν ριξεις εναν τονο μεσα.Μερικα φυτα τα καει το excel ενω το αεριο co2 δεν πειραζει κανενα φυτο.Γενικα νομιζω οτι το excel συμφερει αν εχεις μικρο ενυδρειο,στο δικο σου θα χαλασεις πολλα μπουκαλια και δεν νομιζω οτι τελικα σε συμφαιρει.

Link to comment
Share on other sites

Το excel ειναι οργανικος ανθρακας και δεν εχει σχεδον καμια σχεση με το αεριο co2.Πχ με το excel δεν προκειτε να δεις pearling στα φυτα σου,εκτος αν ριξεις εναν τονο μεσα.Μερικα φυτα τα καει το excel ενω το αεριο co2 δεν πειραζει κανενα φυτο.Γενικα νομιζω οτι το excel συμφερει αν εχεις μικρο ενυδρειο,στο δικο σου θα χαλασεις πολλα μπουκαλια και δεν νομιζω οτι τελικα σε συμφαιρει.

Σωστός.

Το χρησιμοποιησα αρχικά και εγω παραλληλα με diy co2 , μην περιμμενεις πολλά ,σαν το αεριο δεν εχει.

Ειναι ασυμφορο,τα μπουκαλια φευγουνε για πλάκα.. το μόνο που τελικα μου χρησιμεψε ειναι για να κατασρεφω τις άλγες.

Δυστηχως αν δεν εχει μια σταθερη παροχη , σταθερα επιπεδου co2 στο νερο, πάντα θα εχεις πρόβλημα με τις άλγες.

Link to comment
Share on other sites

τότε τι ακριβώς κάνει το Excel και ποιά είναι η χρήση του?? στοιχεία άνθρακα δεν παρέχει στα φυτά με παρόμοιο τρόπο όπως και το διοξείδιο?

Θα σου πω την διαφορά πρακτικά και όχι επιστημονικά.

Με το εξελ συντηρείς τα φυτά

Με το CO2 τα μεγαλώνεις.

Link to comment
Share on other sites

Άρα λοιπόν το Excel απορρίπτεται...

Τα υπόλοιπα 3 που σας είχα γράψει? Seachem Flourish, Potassium & Iron ??

Για να σας δώσω να καταλάβετε τι θέλω να κερδίσω από τη λίπανση για να μου κάνετε ανάλογες προτάσεις:

- Να αναδείξουν τα χρώματά τους τα φυτά Ludwigia Αrcuata, Ludwigia Repens Rubin & Rotala Rotundifolia (Τα δυο τελευταία έχουν αναδείξει χρώματα αλλά τα ήθελα πιο έντονα αν είναι εφικτό)

- Να μπουστάρω περισσότερο κάποια φυτά τα οποία είναι μεν γρήγορης ανάπτυξης αλλά δεν την έχω δει στην πράξη (εξαιρείται η Sagittaria Subulata, όλα τα υπόλοιπα μεγαλώνουν πολύ σωστά αλλά σχετικά με πιο αργούς ρυθμούς)

Υ.Γ. Σίγουρα θα χρειαστώ μεγαλύτερο και δυνατότερο σύστημα CO2, όχι diy (αυτό που έχω θα το βάλω στο μικρό ενυδρείο μόλις αποκτηθεί για το μεγάλο)

Υ.Γ.2. Αν για αυτά που θέλω κάνει καλύτερα τη δουλειά λίπασμα άλλης εταιρίας εννοείται ότι θέλω να μου το προτείνετε (σύμφωνα και με την εμπειρία σας)

;)

Έγινε επεξεργασία - nospanos
Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν συμφωνώ με το μπουσταρισμα στα φυτά, γενικά δεν συμφωνώ να δημιουργούμε συνθήκες που δεν δημιουργούνται στην φύση, ποιος ο λόγος ένα φυτό γρήγορής ανάπτυξης να το κάνεις να μεγαλώνει ακόμη πιο γρήγορα; Θέλεις να κλαδεύεις κάθε δυο μέρες; :P

Τώρα για το κόκκινο της Ludwigia Repens στο έγραψα ποιο πάνω λίγα νιτρικά 5 mg/l, πολλά φωσφορικά 1,5-2 mg/l, και πάνω από το νορμάλ ο σίδηρος και τα μικροστοιχεία, όσο για το φώς πάνω από 0,5 Watt, CO2 πάνω από 20 mg/l. Κάνε αυτά και θα δεις την Ludwigia να κοκκινίζει από την χαρά της. Ίσος όμως κάποια άλλα φυτά να θυμόσουν από τα λίγα νιτρικά. Για αυτό καλό είναι να αναβάσεις τα νιτρικά για τα άλλα φυτά, έτσι θα δεις την Repens ευχαριστημένη και αρκετά κόκκινη και ταυτόχρονα τα άλλα φυτά να είναι και αυτά ευχαριστημένα.

Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να δώσεις προσοχή στα είδη των φυτών την μάζα κτλ γιατί λόγο των αυξημένων θρεπτικών συστατικών η αλγη θα καραδοκεί και δεν θα σου επιτρέψει το παραμικρό λάθος.

Για λίπασμα την περιμένεις να σου πουν, εγώ σου πρότεινα την Dennerle και το υπόλοιπο 80-90% θα σου προτείνει την seachem.

Είσαι έτυμος επιχείρησε το. :bigemo_harabe_net-64:

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν συμφωνώ με το μπουσταρισμα στα φυτά, γενικά δεν συμφωνώ να δημιουργούμε συνθήκες που δεν δημιουργούνται στην φύση, ποιος ο λόγος ένα φυτό γρήγορής ανάπτυξης να το κάνεις να μεγαλώνει ακόμη πιο γρήγορα; Θέλεις να κλαδεύεις κάθε δυο μέρες; :P

:bigemo_harabe_net-145:

Link to comment
Share on other sites

Επειδή σε βλέπω ότι τα πας πολύ καλά με το χόμπι και έχεις όρεξη να προχωρήσεις παραπέρα η μόνη λύση είναι να στραφείς στην αγορά ενός πλήρως συστήματος διοξειδίου με μπουκάλα, διαχητιρα, μανόμετρα, ph controller κτλ.

Είναι ένα έξοδο που πρέπει να προγραμματίσεις αλλά θα το κάνεις μια φόρα και τέλος.

Καλώς η κακός ο σωστός εξοπλισμούς στις μέρες μας κάνει την διαφορά!

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν συμφωνώ με το μπουσταρισμα στα φυτά, γενικά δεν συμφωνώ να δημιουργούμε συνθήκες που δεν δημιουργούνται στην φύση, ποιος ο λόγος ένα φυτό γρήγορής ανάπτυξης να το κάνεις να μεγαλώνει ακόμη πιο γρήγορα; Θέλεις να κλαδεύεις κάθε δυο μέρες; :P

Τώρα για το κόκκινο της Ludwigia Repens στο έγραψα ποιο πάνω λίγα νιτρικά 5 mg/l, πολλά φωσφορικά 1,5-2 mg/l, και πάνω από το νορμάλ ο σίδηρος και τα μικροστοιχεία, όσο για το φώς πάνω από 0,5 Watt, CO2 πάνω από 20 mg/l. Κάνε αυτά και θα δεις την Ludwigia να κοκκινίζει από την χαρά της. Ίσος όμως κάποια άλλα φυτά να θυμόσουν από τα λίγα νιτρικά. Για αυτό καλό είναι να αναβάσεις τα νιτρικά για τα άλλα φυτά, έτσι θα δεις την Repens ευχαριστημένη και αρκετά κόκκινη και ταυτόχρονα τα άλλα φυτά να είναι και αυτά ευχαριστημένα.

Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να δώσεις προσοχή στα είδη των φυτών την μάζα κτλ γιατί λόγο των αυξημένων θρεπτικών συστατικών η αλγη θα καραδοκεί και δεν θα σου επιτρέψει το παραμικρό λάθος.

Για λίπασμα την περιμένεις να σου πουν, εγώ σου πρότεινα την Dennerle και το υπόλοιπο 80-90% θα σου προτείνει την seachem.

Είσαι έτυμος επιχείρησε το. :bigemo_harabe_net-64:

Επειδή σε βλέπω ότι τα πας πολύ καλά με το χόμπι και έχεις όρεξη να προχωρήσεις παραπέρα η μόνη λύση είναι να στραφείς στην αγορά ενός πλήρως συστήματος διοξειδίου με μπουκάλα, διαχητιρα, μανόμετρα, ph controller κτλ.

Είναι ένα έξοδο που πρέπει να προγραμματίσεις αλλά θα το κάνεις μια φόρα και τέλος.

Καλώς η κακός ο σωστός εξοπλισμούς στις μέρες μας κάνει την διαφορά!

Συμφωνω κι επαυξάνω για τον καλό εξοπλισμό αλλά δυστυχώς είναι ένα τεράστιο κόστος... :( και ειδικά για έναν άνεργο...

γι αυτό προσπαθώ να πετύχω όσο το δύνατόν καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με μικρότερο κόστος...

Άρα δηλαδή θα χρειαστώ μικρή αύξηση του σιδήρου και των φωσφορικών... για σίδηρο είναι το Seachem Iron για τα φωσφορικά και τα άλλα μικροστοιχεία είναι το Potassium ή το Flourish ??

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...